Hungern på att skapa

Jag kände att jag inte lyckades att mätta min hunger på att sy igår. Jag kände mig fortfarande sugen på att skapa nya saker vid symaskinen. Hittills är det endast Rocky som fått hemsydda overaller. Jag har medvetet väntat med att sy något till Texas då jag tänkt att han endå skulle växa ur det. Men nu håller jag tummarna att han stannat i växten, kanske bräddar sig en aning men inte mer på höjden tack, då skulle jag bli glad! Det kanske var på tiden att Texas också kunde få något som är gjort av matte. Det innebar ju dock att jag skulle få sätta mig och framkalla ett nytt mönster från grunden. Overallerna ja gör är skapade helt från grunden. Började med att tejpa ihop papper och klippa ur för huvud, sen har det bara blivit bättre justeringar för varje overall som gjorts. Jag tror att den första modellen skapade jag för 3 år sen. Så 3 år av förbättringar och justeringar för att det ska passa just Rocky!
Idag blev det då Texas tur, det gick ganska snabbt faktiskt. Från början tänkte jag att jag skulle göra även den med ``klipp och klistra´´ metoden. Men insåg snabbt att Texas inte är lika tålmodig som Rocky. Förminskade då Rockys mönster och gjorde en testomgång. Måste säga att för att vara första modellen av Texas mönster på overall så vart den jäkligt bra redan från start. Det finns lite justeringar att göra på det, som till ex magdelen, han kissar in som det är nu. 
Till skillnad från Rockys overall som jag gjorde igår. En overall gjord i dubbelt fleecetyg och hög krage så gjorde jag en overall i enkel fleece och lite lägre krage. Rocky är lite mer frusen än Texas och Texas är lite mer ``Överallt och ingenstans´´ och då behöver overallen vara lite mer rörlig. 
Jag måste säga att jag är otroligt nöjd över dessa, jag gillar verkligen att matcha mina hundar. Om Rockys overall skulle jag nästan kunna säga att jag förmodligen inte hittar en liknande variant som jag skulle vara nöjd med på honom. Jag är Nöjd, nu längtar vi till kylan igen så vi får använda dessa!
 

Kommentarer
Sofia

Supersnyggt!

2015-05-19 @ 09:16:32 | http://www.echosierra.se
Sofia

Hade varit kul att ha ett mönster som passade taxar.

2015-05-19 @ 09:17:03 | http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback