FILM - Träning med Rocky och Texas

 
Träningen fortsätter! Rocky och jag tränar på att hålla kvar. Han har en förmåga att släppa så fort jag kommer med handen. Det blev resultatet av inläringen av att han bara skulle ta något i munnen. Jag tryckte in godis med apporten i munnen, villket har lätt till att han släpper den för att ta godiset. Så nu har vi börjat träna på att hålla kvar apporten utan att släppa så fort jag kommer med handen. 
Han har även haft lite svårt för att förstå vad jag menar med att han ska ta den och hålla kvar från handen, han har mycket lättare att hålla kvar om han själv plockar upp den från backen. Så det är vad vi tränat på ikväll. 
Även Texas fick nosa lite på träning, men ja. Det gick väl si så där. Hahaha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback