Dagisuppdatering

Texas den lilla skitungen. Han är ju mycket för att kissa inne på dagis. Lite som ``Jag kissar bara för att jag kan´´. Jag blir så ledsen och besviken varje gång jag kommer till dagis och ser dessa pölar av kiss. Han har ju bra många tillfällen att kissa ut på, varför kissa inne liksom?! Alla filtar som jag får dra på fram och tillbaka mellan dagis och tvättmaskinen, ojojoj det är händer ofta!
 
Men så då för ca 2 veckor sen frågade personalen om det var ok om dom flyttade ut grabbarna. Dom Hade nämligen en till som det var lite bekymmer med. Dom ville helt enkelt testa och se vad som hände om dom fick byta plats. Innerst inne kände jag stor oro, hur skulle det gå för Rocky nu? Från deras varma innebox med golvvärme till en box i en annan bygnad med lucka ut som dom kan få gå ut när dom vill. Jag är så rädd om Rocky, han och hans kropp går inte ihop med kyla! Han får så ont. 
 
Men, peppar peppar ta i trä! Det har gått skitbra, för båda två!!
Texas har under en period på 2 veckor kissat inne 1 gång, räknar man med själva luckhålet så blir det 3. Från kisskvättar mellan varje promenad till näst intill inga alls. Det är bra tycker jag. Dessutom har Texas fått en rolig kompis på andra sidan stängslet, i rastgården brevid. Han har såå kul!
Till Rocky har jag nog med mig hela hans garderob, haha. Nej men nästan! Han FÅR inte frysa, då är det kört. Är det något jag gillar med dagis är att dom verkligen förstår, dom förstår min oro och hur dålig Rocky blir. Dom täckar och byter täcken och fixar. STOR ros till dom! Är så glad över det. 
Självklart går han otäckad också men minsta lilla vind/regn/kyla så åker täcke på. Tex går oftast otäckad, han är inte lika frusen som Rocky. Nu fungerar det kanonbra. Men jag kan inte undgå att oroa mig över hur det kommer att gå i vinter. Visst man kan stänga luckan men då är jag rädd att Tex börjar kissa inne och är den öppen så är jag orolig över Rocky. 
Mina tankar går i ett. Jag kan uppfattas som att jag skämmer bort mina hundar, men jag är bara rädd om dom. Min lösning på problemet är då att jag fått sätta mig framför symaskinen. Det säger jag ju inte nej till! haha. Det var då dessa overaller kom till. Jag klurar fortfarande på idéer, men det kommer jag nog alltid att göra. Jag gillar verkligen att sy och skapa saker. Nästa steg jag skulle vilja göra är en overall som skyddar mot fukt, men det kan bli svårt. Men jag klurar
 
Just nu är jag väldigt nöjd med resultatet på dagis, jag håller tummarna hårt att det fortsätter att gå bra även hädan efter.
 

Kommentarer
sandra

Kan ni inte lägga in en bit frigolit som Rocky kan vara på ? Dem håller kylan borta från marken.

2015-05-20 @ 19:09:07 | http://livetsomlukas.wordpress.com
sandra

Eller en bädd i en frigolit låda.

2015-05-20 @ 19:11:14 | http://livetsomlukas.wordpress.com
sandra

Eller en bädd i en frigolit låda.

2015-05-20 @ 19:11:14 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback