Texas testperiod mot matte

Nu har polletten trillat ner hos matte! Jag har gått hela våren och halvt slitit av mig håret pga att Tex inte äter och matvägrar. Lite kan ha med dålig timing att göra men mestadels handlar detta om trots!
Tex är så trålig i maten, kvällsmaten slukar han, när han äter lunch hemma är det lite sisådär, det kan ju vara mycket roligare där borta. Men frukosten är värst! Som jag trälat med att få i honom maten. Min ork tog tillslut slut och jag vill verkligen inte göra en stor grej av det hela. Så jag bad helt enkelt dagis att ta den biten, dom ger ju flera andra hundar på dagis både frukost och lunch. För på dagis har det aldrig varit några bekymmer. 
Första dagen vi gjorde det här, när jag endast plockar fram Rockys mat, då fick jag mig ett gått skratt. Tex stod som ett frågetecken och undrade vart hans mat var. Han tiggde mat!! Hahaha. Det har bara fortsatt, när Rocky får sin frukost så står Tex och tigger mat, ja såklart jag uppmuntrar det och han får såklart smaka några kulor, men inte för många så han väljer att gå därifrån. 
Nu fungerar maten igen även hemma, men vi fortsätter ge honom frukost på dagis. Han börjar äntligen lägga på sig även om han fortfarande är tunn. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback