Norrköping Nationella Utställning

Så var det dags igen! Denna gången nästan på hemmaplan. Idag var det en nationell utställning i Norrköping som vi såklart sett fram emot länge. 
Och jag kan inget annat säga än att jag är så oerhört nöjd med dagen. Jag är så stolt över hundarna och speciellt Texas som idag verkligen visat sig från sin bästa sida. 
Vi kammade hem ett VG och 4:e placering. Fina hunden han är så duktig trots sin bråkiga unghundskropp. Men mest stolt är jag över hans attityd! Jävlar vad den hunden tycker det är kul med utställning! Det började redan när vi parkerat bilen. Det är lite på gott och ont det där. Han tycker det är så kul att han får ett stresspåslag av exaltering. Och när vi sen har varit inne i ringen och visat upp oss så däckar han totalt. Påfrestande att ha kul tycker grabben.
Idag var första utomhustävlingen för iår, det gick så bra trots mycket växlande väder.
Jag vet ju om att han blir så exalterad och glad när vi är ute och tävlar. Är väl medveten om att han behöver göra ifrån sig innan. Men idag hade han svårt att hitta den perfekta platsen, det var en plan och kortklipt gräsmatta utan några buskar. Det resulterade till en liten olycka mitt inne i ringen. Det var nästan väntat. Han blev akut nödig! Stackarn, men nöden har ingen lag och jag kan inte hindra honom. 
Det blev ju bra tillslut, folk får tro vad dom vill men jag vet varför detta hände. 
Texas var på sånt otroligt bra humör idag, han visade verkligen upp sig både i gång och uppställning. Åh vad jag älskar denna hund! Han var som ett ånglok, bara plöjde på och var skitsnygg! Det kändes så bra verkligen!
Ångloket Texas inne i ringen. Han tycker att de andra springer för sakta och jag får ofta hålla in honom så vi inte springer in i den framför. Han har ett sånt otroligt bra steg! Matte är alltid i släptåg efter hunden på utställning, haha.
Idag fick vi en Polsk domare. Usch, jag var så nervös över min engelska inte över själva tävlingen, men det gick ju bra! Tex är lite skum, ibland gillar han domaren, ibland inte. Idag var det inga bekymmer, han lät henne plocka i munnen och på hela kroppen och jag behövde inte ens hålla i. Han backade inte och visade ingen rädsla alls. Så otroligt duktig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback