Mer sytt

På mornarna när jag lämnar grabbarna på dagis är det fortfarande lite kyligt. Därför täckar jag oftast Rocky, dagispersonalen tar så¨klart av det när det blir tillräckligt varmt för honom att gå utan, eller byter om det skulle börja regna. Detta dagis är kanonbra på detta!
 
Men Rockys fleeceoverall han har på dagis har börjat gå sönder och efter gårdagens pyssel så satte jag mig ner denna förmiddag och gjorde om hans mönster lite. Jag är som jag sa igår, inte nöjd med frambenen, dom är för trånga för honom och det blir lite jobbigt. Efter lite småfix och nya detaljer så skapades denna idag. Rockys nya dagisoverall. En enkel fleece.
Alla ben har blivit bredare och det för att kunna göra hålet vid frambenen större. Det är alltså den delen som varit bekymmer med. Utöver det har jag minskat ner mudden till en mindre storlek, det vart såå bra! I ryggen finns som alltid kardborre, där har jag också haft lite bekymmer. Har inte riktigt fått till det så det blir stadigt där, det går lätt sönder och töjs ut. Efter mönsterändringen är där nu dubbelt tyg vid kardborren samt ytterligare ett material som gör det mer stabilare. 
Alla sömmar är stretchiga sömmar så nu kan inte heller sömmarna gå sönder.
Jag är kanonnöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback