Husse & Matte på semester. Grabbarna på besök hos Uppfödare

Min man jobbar mestadels utomlands, våren som nu övergått till sommar har han inte varit hemma alls mycket. Vanligtvis är han borta några få veckor i stöten, kommer hem någon vecka och så åker han igen. Så har det sett ut de senaste månaderna. 
Förra tisdagen kom han äntligen hem och inför det jobb han är på nu så hade vi bokat in oss för lite semester. Semestern gick fort och nu är min man åter på sitt arbete och honom kommer jag inte få se på 9 veckor! 
Men det var inte detta jag skulle skriva om, utan hur hundarna har haft det under tiden vi var borta.
 
Jag var ledig från jobbet i fredags och hela den dagen satt vi i bilen med några stopp inplanerat. Rocky & Texas är så otroligt bra hundar att resa långt med. Dom gör inte ett knyst och sover hela resan lång. Det gillar jag!
Första stoppet blev i Gränna, lunch med mannens mor och sambo. Vi passade på att fira mors dag och mannens födelsedag på samma gång. Därefter blev det en härlig promenad, bra miljöträning för grabbarna. Så himla mysig stad! 
 
Vi styrde vidare mot Skåne och mannens mormor innan jag och grabbarna satte oss i bilen och körde hem till Texas uppfödare. Det är där grabbarna har varit under tiden vi haft semester. 
 
Jag tycker alltid att det är så svårt att lämna grabbarna, inte bara det att jag vill vara med dom hela tiden utan också för att jag är orolig. Jag är inte så orolig över Texas, han vet jag klarar sig men däremot orolig över att han ska kissa ner hela huset för hundvakten. Ja, han är riktigt bedrövlig ibland och man måste ha stenkoll!
Mest orolig är jag över Rocky, han mår dåligt om han inte för vara med matte. Börjar stressa, varningsskalla och kissa inne på sina saker i ren rädsla av att jag lämnat honom. Lite saker som fortfarande sitter kvar sen hans tidigare liv. 
 
Första mötet mellan mina och Uppfödarens hundar var lilla valpen. Den som jag redan från början trott på att det kommer bli en perfekt lekkamrat till Tex. Och jajemen, dom klickade direkt! Beslutade sedan att vi skulle släppa ihop resten ute i trädgården. Tex blev även snabbt vän med valpens mamma och dom lekte så glatt. Rocky är inte så social i dessa sammanhang, han tar yttervarvet som tillslut leder till att han kopplar bort mig. Den här gången ledde det till att han smet 2 gånger ut från trädgården. Jag hade redan varnat om just detta men M blev förvånad endå. Efter det ville hon inte ha honom lös utan mig. Tex gick ju bra eftersom han lekte med de andra hundarna. 
Det blev lite grinigt mellan mina grabbar och M:s hane, jag upplever att det handlade om rangordning men det hade endast varit det lilla knorr som va när jag lämnade grabbarna. Efter det hade det ine varit några bekymmer mellan dom. 
Inte heller något innekissande från någon av grabbarna vilket gjorde mig djupt förvånad och riktigt glad över. Stolt blev jag och ännu gladare när jag fick höra att Rocky accepterat M:s man. Rocky har ju fortfarande lite bekymmer med män efter hans tidigare liv. Men dom gjorde helt rätt och Rocky visade snabbt att han litade på honom. Även barn är lite jobbiga tycker Rocky, speciellt om dom flaxar och springer emot honom. Men vilken charmunge M har. Dom var lite reserverade i början men efter det så hade det fungerat bra och när jag hämtade dom fick jag se med egna ögon. Rocky hade accepterat barnet och var nyfiken samtidigt som han inte riktigt visste hur han skulle göra och drog sig lite tillbaka av respekt. Men helt utan rädsla och det är viktigast!
 
När jag hämtade hundarna så blev jag så varm om hjärtat. Mina hundar hade haft det bra! Dom hade sluppit vara oroliga och rädda och ist var dom glada och trygga hundar. Nästan så att dom velat vara kvar hos M faktiskt. haha. Fina ord fick dom och jag måste erkänna att jag är bra stolt över dom bägge nu <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback