Hemmagjord kylfilt

Jag har insett att jag har två heelt olika hundar trots samma ras! Kroppsligt, mentalt och nu även med värmen. Rocky är grov och mer den som vill ta i, han vill jobba och ta i med kroppen. Texas är slank och mer sprintern, han vill springa. Mentaliteten på Rocky är lugn och sansad medans Tex är ett strå vassare. Rocky älskar värme och sol, Tex älskar också solen men värmen går inte alls. 
Så därför har matte nu åter igen suttit vid symaskien och knåpat ihop något. Denna gång blev det en hemmagjord kylfilt med plats för 8 kylklampar.
Mellan hunden och kylklamparna är det överst ett vattenavvisande tyg, under det finns två lager vaddering och underst ett vanigt bomullstyg. Sen kylklampar och ytterligare ett bomullstyg som är fickorna. 
 
Tex verkade gilla den från första stund, även utan kylklamparna. Det översta materialet är ganska glatt, inte alls sådär varmt som andra tyg kan bli. Jag tror helt klart att denna kommer bli favoriten för honom nu de här varma sommardagarna. 
 
Jag är riktigt imponerad över hur den faktiskt blev. Jag visste hur jag ville ha den i huvudet, men tankeverksamheten fungerar inte riktigt i denna värme. Och jag var rädd att få sprätta och sy om ett gäng gång innan den blev klar. Även ha av några symaskinsnålar. Men döm min förvåning. Allt gick som på löpande band, helt fläckfritt!
 
 
 

Kommentarer
Anna o Sigge

du är bra påhittig du Sandra.

2015-07-04 @ 11:55:48
Sofia

Så fiffigt :-) Hoppas den funkar bra!

2015-07-04 @ 17:09:39 | http://www.echosierra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback