Bada bada bada

Jag som tänkte att ``nu är det semester, då ska jag blogga massor´´. Ja, så blev det ju inte riktigt. Nu är semestern nästan slut och datorn har nästan dammat igen där den legat. För den har knappt varit igång alls mycket. 
Grabbarna och jag skulle ju ha en semester ensamma iår. Mannens jobb klaffade inte så bra med våran semester. Men det blev det ändring på och nu har vi trots allt haft en helt fantastisk semester tillsammans.
 
Mycket av tiden har vi spenderat nere i husvagnen, men också hemma i huset där vi målat och fixat. 
 
För en tid sen köpte jag en flytväst av Sandra, hon behövde en ny till Lukas och jag behövde en till, till mina grabbar. Rocky har ju sin orangea som jag är nöjd med men Tex har ingen än.Inte för att han behöver den badkrukan men man kan ju alltid hoppas på att poletten trillar ner snart. Jag har ju sett framsteg så håller tummarna att det fortsätter att gå åt rätt håll. 
Jag köpte flytvästen men den fick bli åt Rocky, men det känns helt kanon. Till skillnad från den gammla så är denna med magplatta, den orangea har bara remmar under magen. Den är tyvärr lite lång så snorren kommer i kläm. Men upplever att Rocky inte stör sig på den. 
 
Så blev det äntligen badväder och hundarna fick på sig sina flytvästar. Rocky plumsade i relativt fort, honom fick vi nästan dra upp ur vattnet. Det har vi aldrig fått gjort tidigare, förmodligen höll han sig varmare och behagligare i denna än i den orangea. 
Texas däremot, den badkrukan. Visst han blötte tassarna och nästan till magen. Men sen tog det stop. Lyfte i honom så han fick simma lite. Usch, gillar inte att se mina djur så stressade. Rocky har varit precis likadan en gång i tiden. Jag vet ju att han kommer komma över det. Det gjorde Rocky, nu måste jag visa vägen för Tex och han har på tok för mycket energi den där lilla. Han måste bli av med energin! Simstilen var inget att hurra för men han lär sig. Rocky däremot, han simma och simma mest hela tiden. Tror han verkade gilla stödet han fick i nya flytvästen. 
 
Texas däremot, han njöt till fullo av den varma solen i gräset efteråt!
 
 

Kommentarer
Sandra

Han (rocky) kanske känner att snoppen är mer skyddad när den är gömd under. endel hundar kan få ont i snoppen då den kan tryckas bakåt av vågorna i vattnet.

Fina bilder !!

2015-07-23 @ 21:55:08 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback