Vakthunden Rocky

Inatt klockan 00.40 väkte Rocky mig och sa att det är rörelser utanför huset. Rocky är en duktig vakthund och varnar flitigt när det kommer någon. Det går INTE att smyga in i vårt hus utan att Rocky märker det och säger till matte! 
Jag är faktiskt väldigt imponerad över hans talang. Men ibland kan det bli för mycket och till och med jobbigt! Men dessa tillfällen, då tycker jag faktiskt att det är bra. För vem vet, det kanske är någon som tänker stjäla saker. Vi bor ju ute i skogen ganska ensamt förutom de två grannar vi har.
Inatt var det ingen fara men man blir ju lite spänd och rädd för att det ska vara något. Ringde därför till grannen under förmiddagen för att stämma av med dom om dom hade haft besök så långt in på natten. Och visst var det så! Rocky varnade när dom körde härifrån. 
Jag vet att händer det något så varnar Rocky, jag känner mig så trygg med den vetskapen och litar på honom. Den hunden kan jag verkligen lita på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback