Över stock & sten, bad med matte och nöjda hundar

Vilken fantastisk helg vi haft. Spenderat den i underbara Västervik och husvagnen som vanligt. Det har varit så bra väder att Rocky tog initiativet flera gånger att säga åt matte att han ville bada. Första gången var när vi besökte Jami Hundsport. Då visade han mig att han vill i deras 9 meter långa hundpool dom har inne i butiken. Men det gjorde vi inte utan vi hade planerat att slappna av och njuta på deras vibbplatta en stund. Det var andra gången i helgen, har inte sett den tidigare men nu ska den besökas varje gång vi är nere. Till skillnad från första gången så var hundarna med nöjda under detta besök. Båda hundarna slocknade helt utsträckta på sidan. Dom hade även på sig sina Back on Track.
Lite senare på dagen visar Rocky åter igen att han vill bada. Helt otroligt att han varit rädd för att simma en gång i tiden. Nu är han som fisken i vattnet och ligger där och guppar runt i sin nya flytväst. Rocky sköter sig själv, slänger ut godis till honom och så kan jag fokusera på Texas som är lika fjompig som Rocky var i början. Jag ser en tydlig likhet i utvecklingen. Och då är det ju bara att fortsätta så som jag gör nu med Tex, så kommer han bli som Rocky tillslut. Förhoppningsvis.
 
 
 
Det lossnar allt mer för den lilla herren, denna helg har även jag badat, vilket var otroligt skönt. Det var länge sen jag badade i havet och kände att jag inte vill gå upp. Enda gången jag har flexi är vid dessa tillfällen. När jag vill gå ner i vattnet och inte Texas följer med. Rocky simmade runt och letade godis och jag kastade ut lite närmre till Tex. Han var såå nära kanten, jag ``råkade´´ bara rycka till lite i kopplet så han plumsade i. Tänkte att han vänder direkt och går upp igen. Men döm min förvåning, han simmar ut till mig ist! Sen blev det lite simlektion för Tex. Hittills har han ``plasksimmat´´, inte alls haft någon vidare teknik men nu när helgen är över ser jag stor framgång. Precis som på Rocky utvecklas Tex exagt likadant. Höll fast honom så han fick simma lite och nu simmar han med fin teknik och något lugnare. Paniken finns fortfarande kvar. Han gillar det inte men det gjorde inte Rocky heller. Det kommer! När han blev trött återvände han till mig och på så sätt utvecklade vi en taktik att man inte stressad och panikslaget går upp ur vattnet. Han kom ut till mig och blev buren in!

Vi har nu kommit hem, har fått gjort lite saker och dagen kunde inte avslutas mycket bättre. Vi knallade ut i skogen i jakt på skogens guld. Inga höga förhoppningar men väl ute stöter vi på världens guldgruva! Fyllde 2 st 5-literspåsar med kantareller.
Nu är grabbarna riktigt nöjda och trötta
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback