Norrköping Dog Show

Då var det dags igen. Älskade underbara hund, han gillar verkligen det här med utställning. Visst vi kanske inte får några topp placeringar men vad gör det när man ser hur lycklig hunden är. Vi kommer fortsätta med utställningar även om det går skit. För att se honom så lycklig som han är inne i ringen det väger upp allt!
 
Det var många dvärgpinschrar anmälda idag till Norrköpings internationella hundutställning, jättekul verkligen. Jättekul att få se alla fina hundar och glada ägare. Vädret var kanon, kanske något för varmt för både mig och en och annan hund. Grabbarna älskar ju värme så för dom gjorde det inget. 
 
Jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna så duktiga hundar. Dom ligger där och sover fram tills vi ska in i ringen. Inne i ringen är Tex en väldigt okomplicerad hund, han står still när han ska stå still och i rörelse springer han på finfint. Idag var dock gräset lite högt och så sprang vi sist i ledet. Så det var väl inte tipptopp. Lite jobbigt tyckte Tex men det tror jag att de andra tyckte med. Jag är glad oavsett, han sköter sig exemplariskt i mina ögon. Mest stolt är jag när han står på bordet och dommaren kikar tänder, när jag inte ens behöver hålla i honom.
Texas fick ett Very Good och en 4:e placering idag. Kritiken var åter igen överhängande och menade på att han är underutvecklad och behöver mer kropp. Men vi jobbar på det och har kommit långt den senaste tiden. Jag förstår dom fullkomligt i vad dom menar. För han är väldigt underutvecklad i sin kropp, fortfarande väldigt valpig jämfört mot de andra i sin ålder. Men vi jobbar på det. 
 
Och så har Multatuli Love Generation ``Zack´´ och jag åter igen vänstervarvat ihop. Tredje gången jag ställer honom, tredje gången vi går vidare till final. Det blev BIR Veteran med excellent, men utan CK och det är CK vi är ute efter. Så vi valde att avstå vidare tävling i finalen och åkte hem ist. Om han bara kunde få det där sista Certet snart så han kunde bli Champion. Morr, vilken otur hon har Texas uppfödare Maria. Men det kommer väl när det är hans tur. 
 
Jag tycker det är lite kul att få ställa en så fin hund som får så bra kritik. Lärorikt som attans! Tack snälla Maria för att du ger mig det här förtroendet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback