Inofficiell Utställning Norrköping 13 September

Då har vi genomfört vår allra första utställning jag och Texas. Jag är otroligt nöjd över både mig och honom. Mig för att jag aldrig någonsin gjort detta tidigare och mina nerver har inte funnits där för att jag ens kunnat tänka tanken att ställa själv. Men något har hänt med mig, den oroliga, nervösa Sandra har försvunnit och jag har bara haft superkul idag! Va inte nervös alls. Texas skötte sig finfint trots en orutinerad matte som inte han med i svängarna riktigt. Tur Tex vet vad som gäller. Väl inne i ringen kände jag att..``nä vi skiter i hur vi står idag. Det är första gången och nu ska vi ha kul.´´  Tror jag flyttade på honom två gånger, resten skötte han själv helt perfekt!
 
Det var två dvärgpinschrar med, en valp ``Texas´´ och en vuxen röd hane. Tex fick HP och BIR och vi gick vidare till gruppfinal. 
 
 
 
 
 
Han hade inga problem med att visas på bordet. Gladare hund får man leta efter! Och när dommaren kom fram hälsade han glatt. Trevlig dommare för övrigt! Johan Johnsson hette han.
Tyckte det var mycket kul att höra vad dommaren hade att säga om honom och han verkade gilla min lillstjärna! 
 
 
``Mkt valpig på ett härligt sätt, bra bett, utmärkt pälskvalitet, utmärkt svans med bra ansättning, kraftig benstomme, trevlig typ, står bra på tassarna´´
 
 
 
Inne i Big-finalen skötte han sig bra också, lite för på kanske men det gick hem och vi blev BIG 2 valp. Vann gjorde en Rottweiler
 
1. Rottweiler 2.Dvärgpinscher ``Tex´´ 3. Berner sennen
 
 
 
 
Jag är otroligt stolt över både mig själv och Texas idag. Inte trodde jag att jag skulle stå där i ringen en dag och göra detta. Men jag gjorde det! Och med i princip ingen som kunde guida mig igenom dagen. 
Ett STORT tack till min bror Daniel med flickvännen Stephanie som kom och dokumenterade utställningsdebuten och var till hands för mig. 
Alla foton är tagna av Stephanie med min kamera och min bror har filmat det hela med deras kamera. Och så har dom suttit och hållt älskade Rocky sällskap när jag varit inne i ringen. Tack, utan er hade det varit mycket svårare och obefintligt att få några kort! Tack
 
Nu har jag mersmak, det här var kul! ....och bra för matte ;)
 
Den andra Dvärgpinschern blev Big 3 i vuxenklassen!
 
Stephanies blogg hittar ni HÄR bwsök gärna henne och hennes hästbogg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback