Svart på vitt

Rocky började tugga på sin tjurmuskel och efter en tid så såg jag de där stora ögonen med ett envigt slickande runt sin mun. Då vet jag precis vad som är på gång. Han mår illa! 
Jag har aldrig riktigt testat detta fullt ut men att det ska vara bra mot illamående visste jag sen tidigare. Nu fick jag verkligen svart på vitt! Jag tog med Rocky ut och repade av lite tjockbladigt gräs som han fick äta av. Han åt som bara den, han spydde upp det han fått i sig och sen var det bra igen. Vi gick en liten sväng och han knallade på som om inget hade hänt. 
Ja så kan det va, nu vet jag det och skulle han må dåligt fler gånger är det helt enkelt bara att gå ut och äta gräs.
Rocky har blivit väldigt kräsen med tugg sen jag började utfodra rått och färskfoder. Han anser att han ska ha bättre än det som ges och tjurmuskeln är en sådan. Han har inte ätit på det på bra länge, hans mage har antagligen sagt ifrån om denna. Detta illamående uppvisade han även förra gången han fick en sån men har kunnat äta dessa tidigare. Så jag antar att magen inte riktigt är van längre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback