Dag 7 - Hundsport

Dag 1 - Presentera dig själv
Dag 2 – Presentera min hund
Dag 3 – Berätta om din hunds ras
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Andra husdjur i ditt liv
Dag 6 – Renrasig eller blandras?

Dag 7 – Hundsport
 
Det är lydnad så det bara skriker om det! Jag har alltid varit lydnadsintresserad. Det kan ha att göra med att jag själv är väldigt diciplinerad om man kan uttrycka sig så. Mitt drömyrke kommer ju alltid att vara polis och där krävs diciplin. 
Tyvärr har jag inte möjlighet att träna på det vis jag vill, Rocky är lite vek och har inte möjlighet att ge mig det. Men vi tränar just nu mest för skoj skull. Och för att matte måste stilla sitt sug. Men i framtiden, då jäklar. Då vill jag träna hårt och mycket. Ut på tävlingsbanorna och känna på det livet hade inte varit helt fel.
 
Jag vill ju ha en hund som går fram i alla lägen, en hund som klarar av allt och lite till. En säker och stabil hund. Ingen liten fjant som inte kan gå igenom en liten vattenpöl. Nu är Rocky inte så tack och lov, han är precis så jag vill ha, men jag vill ha mer. Jag vill träna personsök och en dröm för mig vore att få utbilda en hund till räddningshund. 
 
Men så har vi draget. Åhh, det ser så kul ut. Det är något jag bekantat mig med den senaste tiden faktiskt. Jag vet knapt någonting om det men längtar tills ag samlat på mig mer om ämnet och har en hund som jag kan dra med. Visst jag drar med Roky, men det hade varit roligare med en hund som kan dra lite mer än en flaska vatten. Jag måste ju tänka på Rockys kropp också. Nä så draget vill jag verkligen komma in i lite mer.

Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 10 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 11 – Hur valde du kennel?
Dag 12 – En ras du skulle vilja ha
Dag 13 – En ras du inte vill ha
Dag 14 – Det här älskar min hund
Dag 15 – Det här tycker inte min hund om
Dag 16 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 17 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 18 – Tik eller hane?
Dag 19 – Varför har du hund?
Dag 20 – Ditt mål för 2014

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback