FILM - Träning 2014-01-01

 
 
Vad som hänt med kvalitén vet jag inte, men misstänker att youtube försämrar det en hel del. Tyvärr mycket värre än den förra filmen jag la upp. 
 
Idag hade vi ett träningspass på klubben. Jag kände för lite miljombyte och det var ju trots allt väldigt länge sen vi var där och tränade. 
Jag hade inga mål för dagen men vi började med en föremålsövning där jag placerat ut lite leksaker på gräsmattan som jag först visade honom och därefter fick han visa mig dom. 
 
Men jag saknar Rockys glöd, det är något som inte stämmer. Vart är den där sista växeln som gör att han är superglad och arbetsvillig? Inte samma fart och fläkt och han tappade koncentrationen så lätt idag och jag fick jobba på bra för att få tillbaka den mot mig. Men annars gick träningen bra.
 
Ikväll har han visat ytterligare att något är fel så vi avvaktar och ser vad som visar sig.

Kommentarer
lina

Den där glöden tycker jag finns där han ser glad o följsam ut:)

De som slog mig är att du tar ett stort kliv fram när du går framåt då tappar han massor medans när du vänder o tar mindre steg är han med med glädje o svans. Bara en liten upptäckt.





Svar: Intressant upptäckt :D Den ska jag jobba vidare på och se vad som händer om jag ändrar lite på steglängden. Tack för tipset! Han har tyvärr inte samma glöd, han är ``borta´´, något är inte som det ska och jag tror han har ont någonstans. Känner även av en stress och oro som dock inte syns på honom. På klippen här visas såklart de bästa och de bästa momenten ;)
Sandra

2014-01-02 @ 10:19:38 | http://luzza.blogg.se
lina

Ja testa o se om de blir någon skillnad:) de som är så bra med film man ser "allt" :)

Svar: Ja verkligen. Innan jag fixat ihop denna film så var min åsikt att träningen gick hyffsat men nu kan jag inte sluta le och tittar fler och fler gånger på den. Som sagt, jag har ju bara tagit med det bästa av det bästa och det är DET man måste lära sig att se! Inte tänka att ``det där gick inte så bra´´ osv osv. Som tex, Rocky och jag kastar boll! Vi kastar boll! Bara att han springer efter är en stor sak. Rocky är inte föremålsintresserad för fem öre men vi tränar på det och ju mer vi tränar destå mer börjar han förstå vad jag vill.Förut när vi inte tränat på detta så ignorerade han bara och gick där ifrån. Nä jag är mer än nöjd!
Sandra

2014-01-02 @ 18:17:35 | http://luzza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback