En tvättsvamp som suger åt sig kunskap!

Den där Tex alltså! Han får mig stundtals att vilja slita av mig håret och ibland tappa hakan av förtjusning. Han är verkligen mycket hund i litet format! Det ska bli kul att se hur långt vi kommer han och jag. 
 
Tosca har åkt hem och jag har hunnit gjort en massa här hemma. Men nu fanns tiden att hinna med ett träningspass med Tex. Vi har börjat ta itu med våra högersvängar som vi har lite bekymmer med. Han är gärna för snabb runt och vinglar gärna utåt. Men vi har tagit små små steg och ikväll visade han upp att han förstått det hela. Så vi släppte det och gick på nästa. För är det något jag lärt mig så är det att sluta i tid och när det går som bäst, låta det vara och fortsätta en annan dag. 
 
Vi fortsatte ist med ``upp´´ som vi kallar det, från ligg till sitt. Han kan det så fint nu så nu håller vi på att lära in det från sidan också. Den där lilla virvelviden är så satans snabb ibland! Han lyckades göra en jättefin ``upp´´ och jag blir såklart jätteglad och berömmer. Men jag hinner precis börja berömma så gör han en ny konst på det. Nämligen ``snurr´´. Vad hände då? Jo han började göra bägge delarna när jag sa ``upp´´. Haha. Så efter den händelsen gick vi in på att ``Stå´´ ``Sitt´´ och ``Ligga´´ kvar tills jag säger något annat. Vilket fungerade bra, nu ska jag bara lyckas få ihop detta också. Eller också får jag lära mig att hunden inte klarar av att jag är för högljud och glad av mig. Han måste ha en lugn och sansad förare. Just det här med att hålla positionen längre är något vi jobbar med mycket nu. 
 
Som avslutning, eller ja. Jag tänkte som avslutning att vi skulle öva lite till på våra nya trick ``Snurr´´ och ``Spinn´´ Men Tex han visade mig det lite här och var under träningen. Han gillar verkligen de två tricken. Sötnöten min. 
 
Han är så otroligt rolig att jobba med. Jag måste verkligen tänka mig för inte bara en gång utan flera gånger innan jag gör något. Han är så otroligt lättlärd och han vill lära sig. Det är ju inte så bra om matten gör fel då när hunden är som en tvättsvamp som bara suger åt sig information. 
 
Tanken var att jag skulle filma och kameran stod redo och igång. Men, åter igen så filmar den men när jag sen ska kolla på klippet har den bara filmat 13 sekunder. Precis som förra gången. Bara att inse att kameran börjar att ge upp!
 
 

Kommentarer
Sandra

Åh va kul :)
Jag och Lukas kör snurr å spinn lite varje dag och vi kör det från höger och vänster sida. Verkar hålla Lukas mjuk i sidorna :)

2014-12-14 @ 19:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback