Det hade kunnat gå riktigt illa...

...men det gjorde det som tur var inte! Jag och hundarna blev nerbjudna till grannen igår. Vi satt alla i soffan tillsammans med de flesta av våra 6 hundar. Men Rocky springer såklart iväg som alltid och då jag vet hur hans mage är så oroar jag mig såklart när han springer iväg och inte kommer tillbaka. Men då vi alla var överrens om att hunden som bor i huset, hennes matskål var bortplockad så kände jag mig lite lugnare. Men när Rocky kommer på mina inkallningar så tuggar han hela tiden på något och så har han den där ``Jag är glad matte men jag gör något jag inte borde göra´´ stressiga beteendet. Så när han för tredje gången kommer tillbaka och fortfarande tuggar på något så går jag ut för att kolla. Inte blev jag mindre oroad över att Rocky under en 10 minutersperiod stått och ätit torrfoder. Attans, en hund som inte ätit torrfoder på evigheter och nu vräker i sig, det är inte alls bra. Matskålen blev bortplockad och vi fortsatte att äta kvällsfika.
 
En stund senare märker vi alla Rockys beteendeförändring, han fick en energikick och sprang runt som en galning med stoooora uppspärrade ögon. Helt galen blev han! Han började flämta och det gör inte min hund i första taget, kanske om det är varmt ute och jag tränat hårt med honom. Jag märker även hur uppsvälld hans mage blev och sättet han låg på visade tydligt hur ont i magen han hade.
 
Resterande kväll blev jag tvungen att hålla fast honom, han for runt som en annan tok och jag ansåg att han behövde vara still och lugna ner sig från sitt stressade tillstånd. När vi senare på kvällen gick hem kände jag mig inte alls lika oroad. Min Rocky var densamma igen.
 
Rocky har fått fasta lite nu och fått sig en liten tablett. Jag har inte märkt av något och han verkar inte ha ont längre. Men det hade kunnat gå riktigt illa om han fått i sig mer. Han fick nog i sig en hel del och därefter drack han mängder av vatten, det svällde i magen på honom. Usch, jag vill inte veta vad som kunnat hänt då

Kommentarer
Pernilla

Vilken tur att det gick bra! <3
Skönt med en uppmärksam matte!

Svar: Ja det tycker jag med, hade inte varit kul att behöva åka till vet bara för att jag är ouppmärksam.Tack så mycket :)

Skicka gärna ett meddelande tillbaka. Håller på att kolla upp en sak med min kommentarssida och vill veta om du får detta direkt till din blogg eller ej.
Sandra

2013-10-27 @ 14:34:25 | http://www.hedeforsenssippi.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback