Vad kan ha orsakat Rockys sår?

Satte ut Rocky i linan en kortis och lät honom leta godis och leka med aktiveringboll och gnaga ben medans jag lagade till lite matlådor inför kommande vecka.
 
Hela tiden uppmärksam på om Rocky vill in och kollar ut lite då och då så att allt är ok. Så tillslut så hör jag honom påkalla uppmärksammhet. Kommer ut och då ser han ut så här om nosen.
Någon som på rak arm kan se vad som hänt för jag har ingen aning. Kollade igenom honom grundligt efter fler märken men hittade inget. Tidigare utanför såg jag en ödla utanför, men är skeptisk till att den lilla kan göra sån skada på honom.
Vi får hoppas att det inte är något farligt.
 

Kommentarer
Marie

Oj!
Ser ut som ett djur bett men ödla känns lite långsökt (som du själv säger).
Ingen grinig vildkatt?
Fått liknande sår av det på Fox en gång!

Svar: Vi har ju en vildkatt här ute men tror inte Wilmer vågar sig fram. Men du gav mig en idé, min katt kan ju varit i farten. Rocky visar inte att det gör ont och skrek inte till, för det hade han gjort om det gjort ont. Kanske det var som så att Rocky & Zez lekte och så hände detta. Det hade förklarat varför Rocky inte skrek till och blivit låg som han annars hade gjort. Zez och Rocky är ju vänner och då gör det inte så ont.. Hmm så kan det ha varit
Sandra

2013-05-05 @ 13:33:20
Evelina - hundvardag.se

Aj fyy hoppas det läker fort :(

Svar: Det hoppas jag med. Ser bättre ut nu och han verkar inte brydd över det mer än att han slickar lite då och då
Sandra

2013-05-05 @ 21:58:34 | http://hundvardag.se
maja o zoro

oj ! hoppas inte något allvarligt och att det läker fint :)

Svar: Det är inget jag är orolig för. Han reagerar inte så starkt på det som tur är. Håller tummarna jag med att det läker snart
Sandra

2013-05-06 @ 13:11:25 | http://majazoro.blogg.se
Jenny o Charlie

Så såg min hund ut när hon skar sig på en isborr... det läker fort som tur är!

Svar: Ajj, hoppas det gick bra för din vovve. Rockys sår läker bra, det har aldrig varit några problem, han slickade sig lite i början men nu är det slutet och fint. Däremot så tror jag att han mmer förbli vit som ett ärr på näsan. Blev din det?
Sandra

2013-05-08 @ 10:02:36 | http://photobyj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback