Sjuklingen Rocky

Efter gårdagens attapectintablett han fick på kvällen så fick vi lite lugn och ro från kräkningar. Han väkte mig runt 2 i natt och visade att han ville ut. Jag vet dock inte vad han gjorde men jag kan tänka mig att han behövde bajsa då han inte gick till sitt vanliga ställe utan längre in denna gång. Jag öppnar endast dörren så klarar han sig själv.
 
Rocky fick ris till kvällsmat, så även idag. Han äter och dricker bra. Med sig i hundväskan hade han idag ris, attapectin, schampoo och en burk med pengar till dagmatte som tack för hjälpen.
Rocky kräktes dock i morse men ytterst lite och som det låter på dagmatte så tror jag att det är det vanliga ``Rocky sväljer inte ner maten ordentligt och får upp det när han sätter igång´´
Men efter det har han inte kräkts något mer. Tyvärr inte heller bajsat idag, han är väl tom i magen stackarn.
 
Burken med pengar till dagmatte som tack för hjälpen innebär just tack för hjälpen. Dagmatte har idag gett attapectin tre gånger, matat Rocky flertalet gånger med 1 matsked ris åt gången, tempat och tömt analsäckarna.
Jag upptäckte nämligen igår att Rocky började åka kana på rumpan vilket innebär att han har ont där bak. Förmodligen för att han har bajsat mer än vanligt och något lösare. Och dagmatte berättar att det fanns en del som kom ut. Rocky fick sig en värmade dusch och i sammband med det tempade hon honom och mina misstankar om feber stämde. Han hade idag även dragit sig mot duschstrålen och velat bli duschad, vilket han aldrig gjort förut, han tyckte det var skönt med en dusch! Har ringt henne flera gånger idag och hon berättar att han dricker ovanligt mycket samt fryser. Han har feber min lilla vän. 37,6 om jag inte hörde fel.
Nu har matte ordinerat vila och värme. Ompyssling av lilla Rocky till max.
 
Efter ett samtal med min vän hundexperten Bibbi om magvänligt foder så har jag idag även köpt hem fisk och sparris. Ja, ni läste rätt. Har aldrig hört talas om det tidigare. Men Bibbi började prata om att han kanske fått i sig något vasst som sitter fast i magen på honom. Då skulle de fiberrika sparrisarna linda in detta och få med sig det ut.
Nu är ju inte Rocky den som äter föremål, han är inte ett dugg föremålsintresserad för fem öre men jag ger det en chans.
 
Han har ju till och med skrikit till vid två tillfällen när jag rört honom. Vet dock inte vart jag rört när han gjort det samt idag när jag hämtade honom konstaterade både jag och dagmatte att han är spänd om magen, lite svullen. Vi får hålla tummarna att det inte blir något mer än det här, att det blir bättre snart. Annars blir det en tur till veterinären. Men hur länge ska man vänta? Jag tänker att så länge han äter och dricker bra så väntar vi.
 
Uppfödaren får gärna lämna kommentarer om tips och råd ;)

Kommentarer
"Uppfödaren"

Jag hade väntat ett par dagar, det är som du säger han äter och dricker!
Sparris är jätte bra, gillar han D?
Hoppas att han bättrar på sig snart, det kan ju vara en baskilusk också det går ju nu maj/juni!
Puss på Rocky!

Svar: Vad bra, då vet jag att jag tänker rätt =) Men det känns ju i mattes hjärta när han åmar runt och inte kan ligga still, slickar sig om munnen och visar att han har ont i magen. Men nu äntligen har han bajsat :'D Och efter det besöket utomhus så kan han nu ligga still och vila. Älskade lilla hjärtat. Tack M =) Vet inte om du vill ha ditt namn här så du får heta M om det är ok?
Sandra

2013-05-27 @ 19:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback