Ingångar & fotgående - Bildinlägg

Idag planerade jag in ingångar och fotgående på träningen, med inslag på annat för omväxlingens skull.
Jag har kommit på mig själv att vi blivit dåliga på det nu ett tag, lite för mycket trick och annan träning, lite för lite lydnad.
Rocky svajar väldigt mycket med avståndet till mig och är en riktig slarver när det gäller att putta in rumpan. Han står gärna framifrån och säger jag åt honom så kanske han ställer sig lite på sniskan för min skull. Så var det i början av träningen. Vi slutade när det gick på topp och då med fint avstånd och koncentration till mig och med rumpan i lite bättre position i ingångarna. Men mycket finns att träna på.
 
Jag vet mina fel, men vi tränar inte aktivt nog på detta och jag måste hjälpa honom lite på traven ibland samt att det är lite svårt att skymta honom i ögonvrån när han är så liten som han är.
 
Det här är något jag vill träna mycket mer på. Kanske vore det läge för en kurs? Det hade varit skoj
 
Idag har Emelie stått för fotograferingen. Tack så mycket för de fina bilderna du tog på oss!

Kommentarer
C.J

Vilka fina bilder på er! =)

Sv: Till en början kan man ju bara lämna hunden och belöna att hunden sitter/ligger kvar. Sen kan man lägga på lite störningar. Det kan ju vara vad som helst egentligen. Är man flera kan man ju ha någon som går slalom med sin hund mellan hundarna som ligger plats. Är man själv kan man göra sådant som jag gjorde, dvs kasta leksaker eller rulla bollar precis framför nosen på hunden. Rivstarta precis bredvid. Bara fantasin som sätter gränser för vad man kan göra. =)

Svar: Låter som att det är sånt jag redan gör. ;) Får helt enkelt avancera lite ytterligare. Tack så mycket
Sandra

2013-05-12 @ 16:41:32 | http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback