Rocky del IV

För att läsa dom andra delarna om Rocky kan du klicka in på dessa länkar. Rocky del I, Rocky del II, Rocky del III
 
Följande månader vi fick tillsammans hände inte så mycket. Vi tränade lite agility och lydnad men inte så mycket mer än det. Sen då Oktober 2011 drog en god vän in mig mer och mer i bruksans verksamhet och jag gick med som ledare i en valpkurs. Där träffade jag Maria och hennes hund Orvar. Maria och jag kom bra överens och vi började umgås även utöver kursen.
Det var där allting började! Tillsammans utvecklades både jag och Maria inom allt i hundhållning och allt som kretsar en hund.
Jag blev allt mer intresserad av hundspråk och Rocky och jag vi började förstå varandra bättre och bättre. Tillsammans blev vi mer aktiva med träning, det var trickträning, vardagsträning, agility och lydnad. Ja allt man kan tänka sig. Vi båda hittade på allt mer saker tillsammans med våra hundar och det blev besök på marknader, vi åkte till My dog, bergsklättrade på Omberg och massa annat. Tillslut handlade allt om miljöträning. Varje gång vi pratade med varandra så handlade det oftast om vad vi skulle hitta på för äventyr nästa gång.
 
Nu har det gått ett år och nu har vi en flock med hundar som trivs ihop. Rocky, Orvar, Flisan & Jackie. Maria är dagmatte åt Rocky och tillsammans med sin flock är han nu så trygg att han kan vara lös i hela hennes lägenhet om dagarna. Han är rumsren men det kan hända att det blir en olycka någon gång då och då.
Han reagerar inte heller så starkt på löptikar så som han gjorde tidigare. Trots kastreringen så kissmarkerade han om vi kommit lite för nära en löptik. Men nu kan han vara i samma lägenhet utan att något händer. Han är bra duktig min lilla hund nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback