1:a Januari 2013

Ja, idag är det 1:a Januari och inte kunde vi få en bättre start på året. Sol och lite blå himmel och glada miner från våra hundar. Maria och jag har under dagen haft en riktig aktiveringsdag med hundarna. Vi började med en promenad, Rocky fick dra den tomma pulkan lite längre denna gången. 1½ km och han tycker ju det är så roligt! Ni ska se honom, han tänker framåt och lyssnar perfekt på mina komandon. Han lyser verkligen upp som en sol och hela hans kroppsspråk visar hur glad han är över att få dra och ha en uppgift. Under tiden Rocky drog pulka så fick Marias Orvar springa lös hela varvet och dom två stora fick ljudtränas till ljudet av den släpande pulkan.
Väl hemma igen slängde jag ut lite godis i snön så Rocky fick leta lite medans Maria och jag spände för hennes hundar en efter en framför pulkan. Alla har idag dragit pulka. Sen kastade vi ut ännu mer godis i snödrivan och lät alla hundar tillsammans leta godis. Bra för den nya hunden Jackie som har väldigt mycket vakt i sig.
Ikväll har vi tricktränat lite och lekt med godisflaskan. Så idag kan vi verkligen säga att hundarna fått sin dos av aktivering!
 
Hur har eran första dag på året varit?

Kommentarer
Maria

Tack Sandra för en mycket bra start på de nya året :D Dagen kunde inte bli bättre o mina hundar sov hela kvällen :)

2013-01-02 @ 10:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback