Två steg bak & ett steg fram

Efter senaste passet föremålsträning så gjorde jag ett litet ynka felsteg. Jag blev lite för ivrig då det var så kul och allt flöt på finfint. Men när jag kom med den andra lilla lilla förändringen så blockerade han direkt och vi fick avbryta träningen. Ikväll ville jag checka läget lite och se vart vi var och jag kan säga att nu är vi på väg framåt igen. Härligt! Att vi haft ett bakslag märktes inte alls och han bjöd på bra. Han bjöd även på saker jag inte tänkt träna som att ta leksaken i munnen, det bjöd han på helt själv. Han är för duktig mattes kille. Självklart blev det mycket beröm och idag fick vi till det där med att sluta i tid. 
Ikväll är tanken att vi ska köra kortkorta targetpass med leksaken, så får vi se vart vi hamnar när kvällen är slut. Nu tar vi träningen i hans tempo och miniatyrsteg framåt. Matte får ta och lugna ner sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback