En tripp till tävling, en blöt sådan

Det finns så mycket jag skulle vilja skriva om nu. Saker jag skulle vilja komma ihåg i framtiden och kunna gå tillbaka till min dagbok som den här bloggen är. Men ibland får man prioritera annat!
Händelserna i veckan som varit får vänta lite till, för det här inlägget kommer att handla om vad som hänt idag. 
 
Under förmiddagen idag lastade vi in oss i bilen, på vägen mot Söderköping plockade vi upp Sandra och Lukas. Vi planerade en tripp till en rallylydnadsträvling. Skoj tycker jag, jag vill ju börja tävla rally med Rocky men känner en sån innre stress över att inte kunna allt som ska göras och hur det fungerar. Så det var ett ypperligt tillfälle att spana in hur en tävling går till. 
 
Vi kikade en stund, vädret var inte alls det bästa och hundarna var relativt gnissliga. Rocky började pipa och dra av okänd anledning och Tex verkade inte så road av att vara i den miljön för stunden. Efter ett litet tag gick det förbi ett ekipage som jag kände igen och genast gick tankarna att ``då borde Jenny vara här´´. Tittade runt på området och mycket riktigt, där stod en vän till mig. Då förstod jag ganska fort varför Rocky tidigare pipit till och dragit så som han alltid gör när han ser någon han gillar. Han såg Jenny men varken jag eller hon såg varandra. 
Han blev så glad när han fick träffa henne, tom att han gav deras hund som han vanligtvis tycker är lite jobbig, en massa lekinviter. Jättekul att se!
 
Vi blev inte långvariga för det började spörenga och vi alla frös trots kläder och täcken på hundarna. Men innan vi gick passade jag på att låna uppvärmningsbanan lite och körde med Rocky. Oj oj oj, vilken klippa han är! Trots spöregn och blött överallt så bjöd han på både finfin kontakt och energi, men även saker han inte alls gillar som att ligga ner i gräset när det är blött. Inga problem, han var så duktig och jag älskar verkligen att jobba med honom. Just nu är jag mycket mer pepp på att anmäla oss, det hade varit så roligt att få göra detta ihop med Rocky.
 
På vägen hem ville Sandra in i djuraffären och väga Lukas och vi var inte sena på den tanken. Vi strosade omkring där inne en stund och sen vägdes alla hundarna. Rocky har gått ner, som jag misstänkte och ligger på 5.1 kg medans Texas ligger på stadiga 4.3 kg. Skithund, han är som en räka tycker jag och jag önskar han kunde lägga på sig lite. Men vi är på god väg nu. Fick byta foder på honom efter matförgiftningen. Han går nu på torrfoder igen och äter precis som vanligt. Det gjorde han inte innan när han gick på färskfoder/barf. Fick nästan trycka i honom mat. Nu äter han av egen maskin och det gör mig glad. Däremot försöker jag fasa in på lite kött men så fort jag testar så slår magen bakut och han kräks och får diarré. Han klarar inte av kött längre, vilket är fruktansvärt tråkigt. Så han får helt enkelt gå på enbart torrfoder nu. Rocky går dock kvar på färskfoder/barf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback