Veterinärbesök planeras

För en tid sen skrev jag om att Rocky kändes konstig, att jag inte kunde sätta fingret på vad som var problemet. Jag har hört hur hans högra sida av bogen knäpp/knastrat vid ett fåtal gånger och sett honom ta ett ynka litet haltsteg, även sett hur han rasat mot backen när hans högra ben bara vikt sig för honom. Vi har därför hållt oss lugna sen dess och inte gjort så mycket den senaste tiden. Min tanke var att han reagerat på kylan, att han gått och spänt sig för det och fått taskiga leder, för så brukar det vara. Därför har jag täckat honom mer än normalt för att hålla honom varm. Han visar ingenting vart han har ont, men jag känner att det är något så jag berättade detta för Rockys uppfödare som rekomenderar mig att kolla upp det. Så när jag kommer hem igen så ska det bokas in en veterinärtid så vi få rätsida på vad som är problemet. Håll tummarna att det inte är atros som vi har i tankarna att det kan vara.
 
Det är inte mycket jag har att gå efter, ett ynka litet haltsteg, två benvik och en bog som knastrat tre gånger på en två veckorsperiod. Men jag känner att det är något och då vill jag kolla upp det! Min hund är mitt allt <3

Kommentarer
Chelsea

Vår bulle uppfödares ena gammel hund ramlar ihop titt som tätt, dock inte pga av sjukdom men att han plötsligt blir väldigt kall!

Svar: Han har ju taskiga leder och dom blir värre i kyla det vet jag sen tidigare och det är därför jag är så noga med att täcka honom. Nu har jag en känsla av att dom inte gör det på dagis vilket jag har sagt till om. Så vi får hoppas på att det är kylan än en gång.
Sandra

2014-01-25 @ 12:31:51 | http://quirkydogs.wordpress.com
Terése

Usch, hoppas det inte är något allvarligt <3

Svar: Det hoppas jag man, men vem vet. Det kanske inte är något alls, bara en matte som är orolig.
Sandra

2014-01-25 @ 12:46:29 | http://bouvierbaby.se
Pernilla

PM på fejjan!

2014-01-26 @ 21:37:22 | http://www.hedeforsenssippi.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback