Dagis en sista gång & nystart

Nu i eftermiddag har jag hämtat Rocky en sista gång på dagiset. Det har varit lugnt nu en tid och vi har pratat ut. Men då vi nu har ställt upp husvagnen i Västervik så blir det lite tokigt för mig de dagar jag åker direkt till husvagnen från jobbet. Jobbet ligger på vägen till husvagnen och hade jag haft honom kvar på dagiset hemma hade jag fått åka mycket fram och tillbaka. Känns så onödigt, både dyrt och tar mycket tid. Vi pratar om rätt många mil extra. Då tyckte både sambon och jag att det var mycket smidigare att byta dagis, då får jag honom närmare mig och jag får även träffa honom lite mer. 
 
Det knöliga blir det här med när jag lämnar honom på morgonen med nya dagis. Jag börjar tidigt på morgonen och det har aldrig varit några problem på gamla dagis, men nu öppnar dom samtidigt som jag börjar. Tack och lov har jag en superbra chef som gick med på att jag får börja 15 minuter senare och de gånger det inte går så får Rocky följa med till jobbet tills det lugnat sig och får då gå ifrån jobbet för att lämna honom. 
Likadant vid hämtning då dom stänger 18.00. Jag kan aldrig veta hur länge jag får jobba över, nu drabbar inte det här mig eftersom jag slutar bra mycket tidigare än de stänger, men just fredagar jobbar jag till senare och det är oftast fredagar jag måste jobba över. Men det är löst det med, jag får helt enkelt gå ifrån jobbet tidigare för att hämta honom och därefter jobba vidare. Snälla chefer! 
 
Idag slutade han på dagis, i morgon slutar han hos dagmatte, på torsdag är det röd dag och vi är i Västervik. På fredag, då börjar han på nytt dagis som jag tror mycket starkt på. Jag tror det kommer bli bra det här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback