Mer om Rocky

Rocky går fortsatt åt rätt håll. Jag vågar nästan hoppas på att vi faktiskt är tillbaka där vi fick ett snabbt avslut i fredags. Att vi kan börja med träningen igen som rehab har visat oss. Just nu kör vi enbart på massage och sånt som gör kroppen mjukare. 
 
Rocky ska göra övningar där han sträcker ut ryggen. Han spänner sig så att ryggen trycks ihop. En övning kan vara att stå på alla fyra och få honom att titta på sina baktassar utan att ändra position. Konster på balansbollen var kanon och något jag absolut inte trodde. Jag ha länge vetat att Rocky haft ont i ryggen och velat lindra den, är det något jag tagit bort från hans träning så är det klövjeväskan. Men nej, fram med väskan och bort med viktmanschetterna till en början sa fysioterapeuten. Så nu har väskorna kommit fram och jag kan meddela att det var fler som behövde den träningen. Rocky klarar det mesta utan att bli berörd men Texas, jisses en så kort runda fick energiknippet att tappa fart fullständigt. Väskorna var tomma! Helt klart en träning som är bra för dom bägge.
Viktmanschetterna skulle vi lugna oss med tills inflammationen inte visar sig mer. Tyvärr fick jag svart på vitt, det jag var rädd för. Rocky kommer inte hålla för något mer hårdare fysisk träning. Stackarn, han älskar ju att ta i, älskar att jobba med kroppen. Men nu orkar inte kroppen längre och vi får fortsätta på den linje vi gjort den seanaste tiden. Det verkar ju inte vara någon problem det heller, Rocky älskar ju allt! Vi får göra det bästa av situaionen. Tur att han inte är som Texas, att han MÅSTE få utlopp för sin energi fysiskt sett. Det hade inte fungerat. Rocky nöjer sig med närhet om det är så. Älskade bästa vovven! Nu väntar vi med spänning på återbesök, förhoppningsvis lyckas jag få en tid när han gått på smärtlindring i 2 veckor. Men vi får se. 
Just nu är jag så glad att det faktiskt inte är så illa med min älskade Rocky som jag först var rädd för. Känner att jag kan berätta om och om igen om allt som hänt och som jag fått reda på men det får bloggen ha hänsyn med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback