Ändringar i vår vardag

Ja den senaste tiden har det hänt en del, blivit en del ändringar i vår vardag och så. Rocky har blivit igenomkollad i kroppen och senast idag pratade jag med veterinären igen. I morgon ska jag åka och köpa smärtlindring för hans inflamerade ländrygg. 
 
Jag har börjat jobba i ny stad två dagar i veckan. Där får hundarna följa med. Det passade riktigt bra då vi från och med siste September inte kunde vara kvar på dagis längre. Texas klarade inte av dagismiljön, stressade, skällde som en tok och kissade inne flera gånger om dagen. Jag läste mellan raderna i det personalen sa och kunde tydligt se att dom ville att vi skulle sluta där. Jag har aldrig någonsin sagt något illa om dagis, dom är verkligen kanonbra. Men! nu det senaste får dom faktiskt ris av mig. Usch, fy och blä! Mådde så dåligt av att vara där och längtade tills vi skulle sluta. 
 
Ist för dagis är nu grabbarna delvis med mig på jobbet vilket fungerar toppenbra, men även hos en dagmatte. Rocky var hos samma dagmatte för några år sen och han är överlycklig över att vara tillbaka. 
Vi har under en 1½-2 månadersperiod haft en inskolningsperiod. Vi har gått såå sakta fram för att allt ska bli rätt och lugnt till. Till en början gick vi enbart promenader för att lära känna varandra. 1-2 dagar i veckan har vi träffats. Därefter rörde vi oss inåt, utan hennes hundar i synhåll och när jag var med. 
Texas har fått lära sig att ha markeringsskydd på sig, jag har monterat D.A.P hemma hos dom och dom har filtar hemifrån.
 
Första gången jag lämnade dom där var jag borta i 1½ timme. Dom undrade om dom verkligen var där så tyst var det. Det var inte förän nu i slutet som dom fått träffa hennes egna hundar, såklart dom känt av varandra mellan rummen, jag tror det var kanonbra för det har varkligen inte varit några bekymmer alls mellan hundarna. Vi hade lite varningsklockor på två av hundarna. Andra gången blev det en heldag, då kom en del bakslag, Texas Texas Texas. Han ska testa den lille rackaren.
 
Igår lämnades dom under några få timmar igen och en klar förbättring, inga problem. Hon hade mest haft problem på promenaden när Texas bara ville leka hela tiden. Hahaha! Idag kom stora dagen, dagen då hundarna på riktigt började hos dagmatte. 
Lämnade av dom i morse och grabbarna har åter skött sig toppenbra. 

Tyvärr föll Rocky tillbaka i sin mani. Han klarar inte av fri tillgång till vatten alltid. Han kan stå och dricka dricka och dricka tills det tar slut. Men han är inte törstig. Då får man vara med och säga till. I morse när jag lämnade Rocky var han så fin i kroppen, jag var verkligen överlycklig att han äntligen blivit fräsch i kroppen. Nu när jag kom hem hade han gått raka vägen till vattenskålen och tryckt i sig berättade min man. Även under dagen hade han druckit ovanligt mycket så dom reagerat. Rocky är nu ikväll uppsvälld som en ballong, ricktigt tjock och rund om magen. Han har fruktansvärt ont i magen att han inte kan ligga på annat sätt än på sidan utsträckt. Pga detta har även ryggen slagit bakut och gjort inflamationen värre. Det gör att han får ont i höfter och knän vilket i sin tur har gjort att han nu haltar. Stackarn! För tillfället ligger han med lera i värmekudde för att mjuka upp kroppen lite. Jag är bara så ledsen nu, vi var ju på gång!! Nu är vi tillbaka på ruta ett igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback