Ajaj-påse

Förra veckan på rehab hos fysioterapeuten så berättade hon att jag kunde kyla Rockys tå morgon och kväll. Det tog en stund och funderingarna har snurrat i mitt huvud. Vad kan man kyla med? 
 
Eftersom jag inte visste vad jag skulle kyla med så kom jag heller inte igång med någon kylning av tå. Förän några dagar efter. Då slog det mig att jag sett något i en sygrupp på FB. Dom kallar det ``Ajaj-påse´´. Påsar med ris i som dom lägger i frysen och tar fram vid behov när ett barn gör sig illa för att kyla.
 
Rotade igenom min gigantiska påse med mindre stuvbitar efter andra projekt, det dröjde inte länge innan jag hittade några lämpliga småbitar som skulle passa det här projektet. 
 
Fyra stycken ``ajaj-påsar´´ i tre storlekar blev det. Två av dessa följer med till dagmatte och två stannar hemma. 
 
Och så var problemet löst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback