Spökålder

Ja det här med att komma igång med träningen igen, det visade sig att det inte var rätt tidpunkt för det än. Det är rörigt i den lilla unghundens huvud och så tror jag att han har lite växtvärk av något slag. Vi har lagt ner all form av träning och har inte gjort alls mycket på en veckas tid nu.
Under den här veckan så har jag sett på Tex att han varit lättad över att inte behöva tänka så mycket, det märks tydligt att han håller på att utvecklas nu. Spökåldern är inne!
Mestadels är han rörig, jag kan se en viss stress och oro över när han inser att han inte klarar saker han tidigare gjort och okoncentration på det. Därför har vi lagt ner träningen.
Denna period har även fört med sig rädsla, en rädsla som inte funnits där förut som resulterar till att han kissar på sig för minsta lilla. Men det verkar som att den håller på att gå över tack och lov!
 
Under vårt besök hemma hos mamma igår så syntes det tydligt hur trött han blev bara av att vara där. Gick även och miljötränade i två butiker och då slog det över. En personal kom fram och försiktigt ville hälsa på honom. Där kom rädslan. Övertrött med andra ord! Dumt gjort av mig men måste ju även se hur långt vi kan gå. Han är inte redo än!
 
Så för tillället ligger all träning nere. Vi gör bara sånt han tycker är kul och kan, bara glada miner. Vi ska nu även börja införa miljöträning för jag anser att han är mogen för det igen i liten del. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback