Sandras tankar om Rockys gnisslande

Igår skrev jag om att Rocky gnisslar och gnäller mycket när han tycker det är för tråkigt, när det inte händer något och när något är jobbigt. Han gnisslar mer och mer och mest i bilen när vi åker men som jag också skrev i går, när han ser mig bildar han en förväntan på att något ska hända. För vi har ju så roligt ihop han och jag. Då gnisslas det mest. 
 
Rocky är väldigt duktig på att ta efter matte, det har han gjort vid flera andra ämnen. Både bra och dåligt. I det här fallet är det dåligt. Jag tycker det är så otroligt roligt att träna hund och jag som person har svårt för det här att sluta. Jag är en tävlingsmänniska och när något är roligt då har jag mycket svårt att sluta, bara lite till och lite till. Även utanför hundintresset. Jag har mycket spring i benen och att hålla sig sysselsatt tycker jag är en självklarhet. Jag går in för det jag gör och då blir det mycket av just den saken!
 
Rocky är precis likadan! Han vill också bara mer och mer och det är just såhär jag tror att hans gnissel har kommit till! Han bygger förväntan på vad som kommer näst, precis som matte som sitter och fantiserar om vad som kommer hända under nästkommande träningspass. 
 
Iom att hans gnisslande har blivit värre har fått mig att fundera vidare. Vad kan ha orsakat detta?! Jag tror att jag har funnit svaret och jag tror helt enkelt det har med att jag vill mer än min hund, jag har ett enormt träningssug på de delar som Rocky inte kan ge mig vilket gör att Rocky bara vill mer för att göra matte glad. 
 
Det är helt enkelt jag som är problemet i det hela. Jag skulle behöva ha två hundar som kan komplettera varandra och de delar som Rocky inte har till mig. Jag vill helt enkelt för mycket!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback