Dogparkour

 Balansträning tycker jag är viktigt och väldigt nyttigt. I Västervik finns det en jättefin bana av balans och sammarbetsövningar. Att tillsammans ta sig runt och utföra de utmaningar man kan hitta på gör att man kommer varandra närmre. Man har kul och dessutom stärks hundens självförtroende. 
 
Just det där med självförtroende är något lille Tex behöver. Men det kommer mer och mer har jag märkt men mer behövs! När vi var på utställningen i Växjö i Oktober så fick han testa på balansbollen. Från att inte veta hur man hoppar från stället och behöva hjälp till att hoppa upp själv och inte vilja ner. Den blicken och utsrålning han gav mig där. Han var så stolt, och just den stoltheten strävar vi efter på fler plan. 
 
Jag har alltid tränat balans men för en tid sen hittade jag en facebookgrupp som heter Dogparkour Sweden. Mycket utav det som man kan hitta är redan det jag gör men så ibland kommer det upp guldkorn som får mig att börja fundera och klura lite. Enkla saker men ack så nyttiga!
 
En av de där som jag aldrig tänkt på är så enkelt som att bara sätta tassarna emot en vägg. Det testade vi på idag jag och Tex. Åter igen lyser han upp av stolthet och glädje. 
 
Nu låter det säkert som att han är jätteosäker, men så är det inte! Bara matte som jobbar hårt för att få sina hundar trygga och säkra. Man kan aldrig få för mycket av att vara trygg och glad!
Mina hundar ska må bra utan minsta stress och oro!
 
Bilder på Rocky i äventyrsskogen i Västervik!
Längtar så tills det är dags för sommarsäsongen i Västervik igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback