Ett drömträningspass

Helgens alla små träningspass har gett resultat! Idag är min hund mycket dyr. Vi har tragglat vidare med våra problem med fotpositionerna. Närhet/ögonkontakt och högersvängarna när han "flyter ut" och hamnar både längre ifrån och framför. Kontakten bryts ofta och han börjar titta på annat. Det har vi tränat massor på under påskhelgen.
Nu ikväll körde vi ett pass igen och vilken kontakt han gav mig! vilket steg, närheten och de där perfekta svängarna både åt höger och vänster. Wow, vilken duktig kille matte har idag.Vi jobbar mycket serpentiner för svängarnas skull och korta snabba raksträckor med stopp hela tiden för koncentrationen och kontaktens skull. 
Idag önskar jag att jag haft videokameran med mig, det där hade jag velat se från ett annat håll och förevigat. Så nöjd matte!

Kommentarer
Maria

Tack för dina fina ord!
Halsbandet som Lenka har på sej kommer från K9, om du menar det svarta i skin med rosa brodyr?

2014-04-23 @ 09:01:07 | http://www.kennelwalkabout.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback