Rocky del III

För att läsa dom andra delarna om Rocky kan du klicka in på dessa länkar. Rocky del I, Rocky del II
 
Tiden gick och prövotiden vi begärt gick inte långt innan vi bestämde oss för att behålla honom.
Rocky skulle få stanna hos oss.
 
Jag började träna agility och vardagliga saker medans jag fick kontakt med hans uppfödare M. Vi pratade mycket och länge och jag fick veta hans riktiga namn. ``Diamonds Of Aros Von Diesel´´
 
Jag märkte snabbt att Rocky var stressad och orolig. Han kunde verkligen inte lämnas ensam. Han led av seperationsångest.
Jag kommer så mycket väl ihåg den gången sambon glömde att låsa honom gå in i sin lite större bur under de två minutrar han gick ut för ett litet kort ärende. När han kom in igen hittar han 3 kissfläckar och 2 högar med bajs.
Jag testade allt men det enda som fungerade var att låta honom vara i den stora buren jag köpt. Jag visade honom tidigt att ``Här är din plats, här kan du vara lugn och slappna av´´ Tyvärr fäste han sig lite väl mycket vid sin bur och det är inte förän långt senare jag såg att han var redo att få utökat utrymme när man lämnade honom. Och då var det försent, han var så fäst vid sin bur och det är han även idag. Men nu accepterar han att bli lämnad även utanför hans älskade bur.
 
Men det tog mycket lång tid innan han blev rumsren. Dels för att han led av seperationsångest och kissade då inne av stress och oro av att jag kanske inte skulle komma tillbaka. Men även för att han aldrig blivit lärd att inte kissa inne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback