Rocky dålig igen!

Känner mig väldigt deppig just nu. Jag måste få skriva av mig lite av mina tankar och känslor, jag måste bara få ur mig allt som bara ligger där och gnager i mig.
 
För några veckor sen så blev jag så intresserad av BARF och allt vad det innebär. Jag beslutade att gå över helt på färskfoder och börja ge rått kött som gottgott om kvällarna. Det gick i en veckas tid superbra och ingen reaktion. Sen gav jag en kycklingvinge och dagen därpå hade han ont i magen, avföringen var gul/beige, hård och lös om vart annat. Det gav inte med sig så efter 1½ vecka slutade jag med MUSCH och körde enbart på Vom og hundemat. Magen fick kurrera sig men då börjar svansen krångla. Den har inte krånglat på över 2 år, varför detta hände vet jag inte. Men han kliade första dagen, andra dagen slog han upp tippen i simmet och tredje så tappade han en bit av tippen. Idag är svansen bra igen, något röd och lite svullen, men fin och han har inte ont längre.
Jag började med att ge MUSCH nu för någon dag sen för att se om han skulle reagera på det, men det har han inte gjort än. Men ist får chefen idag för sig att släppa ut Rocky och gulla med honom. Han är allt lite förtjust i honom och släppte ut honom för att visa upp för en som kommit till jobbet. Sen fick han annat för sig och höll inte koll, Rocky springer då upp i köket, där han inte får vara då han kissar inne där om ingen är med. Sen kommer jag tillbaka och ser att han är där uppe och går upp för att inspektera. Hittade inget men jag misstänker fortfarande att han gjort inne då han vägrade kissa när vi sen gick ut. Då hade han inte varit ute på flera timmar.
Chefen och jag la då märke till att Rocky var hyper, verkligen hyper och jag beslutade mig för att köpa med mig mat och tillbringa den i hundrasthagen för att han skulle få komma bort lite längre från jobbet och göra av med energi.
Resterande eftermiddag har Rocky spytt som en kalv. Jag noterade även något mycket märkligt med det han fått upp. Det var inte lite som kom upp, det var som om han precis ätit.
Nu ytterligare några timmar senare och efter att ha plockat in spyafiltarna i tvätten har jag upptäckt vad spyan innehåller. Chefen fick ett samtal så här på kvällen för att jag ville veta vad matlådan som stod på det låga bordet i köket innehöll. Det var chefens mögliga frukost sen i fredags innehållande myssli med mjölk...Och han tillägger ``Det var rätt mycket socker i så det kan nog förklara hyperbeteendet han fick vid lunch´´
Inte undra på att Rocky blivit dålig i magen igen.
Så ingen träning till även detta är kurrerat. Suck, jag vill ju komma igång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback