Elliot på plats i sitt nya hem

Jag är glad över att solen var på min sida idag. För utan den hade det varit bra mycket tuffare att lämna ifrån sig Elliot.
Jag packade in hundarna i bilen i förmiddags och styrde till Linköping, mötte upp en av tjejerna och åkte hem till dom. Jag säger bara det, Wow, vilken lägenhet dom hade. Vackert som tusan! Elliot nosade runt där inne och vi andra satt och pratade under tiden. Han till och med la sig ner vilket jag inte hade räknat med, att han sedan la sig på sidan gjorde inte saken mindre underbar. Han passade verkligen in där. Läget där dom bor var helt perfekt. Försök ta en hund från landet och rakt in i storstaden. Det hade inte gått. De här tjejerna bor varken på landet eller mitt inne i stan. Helt perfekt läge för Elliot att vänjas och miljötränas på.
 
Tjejerna och jag pratade på och jag gav div tips och råd innan vi gick ut och tog oss en promenad. Nära och bra till tornby hade dom och vi gick rakt in där och in i en djuraffär. Andra gången för Elliot. Jag hade verkligen inte väntat mig att Elliot skulle anpassa sig och nöja sig med situationen så fort. Jag är så imponerad över honom och jag har nog sagt det bra många gånger idag. Men jag är så imponerad. Det här kommer bli såå bra för honom.
 
Vi gick tillbaka hem till dom och där tog jag farväl av min vita lilla vän och styrde bilen hem. Det var jobbigt! Men känner mig betydligt lättad över att han höll sig lugn hela dagen och nöjde sig med situationen. Det gjorde det hela mycket enklare.
 
Lycka till min vita vän, jag kommer alltid älska dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback