Mystiskt paket i brevlådan

Idag när jag kom hem hittade jag detta paket i brevlådan. Det lät dessutom en massa om den.
 
Det har hänt två olyckor här hemma den senaste månaden. Olyckor som jag inte känner igen hos Texas. Texas har lätt för att lyfta på benet och markera, ja, men aldrig hemma! Jag tycker inte heller att det stämmer med vart och hur kisset hamnar. 
 
Första gången var en morgon, jag hörde hur han tassade runt och vaknade av just det. Tänkte inte mer på det men upptäckte sen att han kissat en stor pöl på golvet och så hade det stänkt upp på barnvagnen som för tillfället står i sovrummet. Det var mycket och på golvet!
I onsdags kväll hände det igen. Vi hade varit ute 40 minuter innan och skulle precis gå och lägga sig. Jag är inne på toan och borstar tänderna när jag kommer på att jag borde låta hundarna kissa en sista gång innan jag släcker för natten. Tar alltid för vana att låta hundarna göra ifrån sig det sista man gör innan natten. Men när jag kommer ut i hallen innan sovrummet så känner jag på långa vägar att det luktar kiss innifrån sovrummet. Letar igenom men hittar inget, inget på golvet och inget på något annat. Sen ser jag. I deras bädd ligger världens pöl av kiss. Gult som juice, mycket och det här bara skriker ``Jag var jättenödig matte´´ om. Han var dessutom väl medveten om vad som hänt. Behövde inte säga något till honom utan tog bara lugnt ut honom och lät honom kissa av sig ute igen. 
Men 40 minuter och så mycket kiss?! Antagligen kissade han inte då 40 minuter innan vi skulle lägga oss, för det här är inte ett typiskt Texasbeteende när det gäller att markera eller skvätta. 
 
Sen började tankarna snurra och allt mer halkade jag in på urinvägsinfektion. Allt stämmer, nästan. Gult kiss, mycket, olyckor och sekret från snorren. MEN det lustiga är att han kan hålla sig flera timmar när vi är på jobbet. Hur kommer sig det?! Jag vet inte, men tog upp det här med Tex uppfödare som berättade om något jag borde testa på Tex. Vi kollade upp vart man kunde köpa det men kom tillslut fram till att det kommer gå fortare om hon skickar burken än att jag ska beställa hem den. 
 
Det är alltså det som kom på posten idag. Jag visste såklart om det och det var det som var så frustrerande när jag då skulle öppna brevlådan och hämta in det förut. Brevlådan hade frusit och jag kom inte in!!!
Jag fick sitta där och värma min frusna brevlåda, men tillslut kom jag in!
 
I paketet låg alltså en burk med Crananidin, ett cranberry extract som ska vara bra för urinvägar. Så nu håller vi tummarna att vi får bukt på det här. Tackar uppfödaren så hemskt mycket som alltid finns där när jag behöver hjälp. Bästa uppfödaren!!

Kommentarer
Uppfödaren

Hoppas det hjälper nu ❤️

2015-11-20 @ 19:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback