Vårkänslor <3

Vilket underbart väder vi har! Nu är våren äntligen här.
Jag är riktigt stolt över hundarna denna helg. Två förmiddagar med passivitet för hundarna medans jag sprungit runt och pysslat i hemmet. Igår hade vi Sandra och hunden Lukas på besök. Hundarna fick busa runt en massa och Sandrorna satt sen framför varsin symaskin. Haha, tänkte sy en midjeväska med godisficka på. Det gick åt skogen, jag kan verkligen bara sy hundoveraller! Så det slutade med att jag sydde en uppsättning fodrade ben.
Det har blivit några overaller nu det senaste. Ju fler jag gör destå bättre blir dom tycker jag. Som det känns nu så syr jag för skoj skull, inte för att han behöver. Kanske skulle börja sälja, haha!
Den senaste är iaf denna blå, den är jag riktigt nöjd med, passformen är underbar och han gillar den. Det är en overall i enkel fleece med förstärkning över rygg och på ben i bävernylon som skyddar mot smuts och fukt. Jag trodde från början inte att han skulle gilla den pga att det blev så mycket lager tyg som gör det svårt att röra sig. Men icke, han rör sig bättre i denna än den förra jag gjorde.
Idag fick den invigas! Det har tidigare varit lite för kallt för honom att ha denna. Den har ju minst skydd där han behöver det mest. Så denna blir våroverallen.
Texas har inte varit på klubben tidigare och inte heller har vi tränat ute. Så det var riktig premiär för honom idag och jag tycker allt att han skötte sig bra. Jag kan inte kräva så mycket av honom nu och vi var inte dom enda som hade vårkänslor och ville vara på klubben idag. Det var rätt många som ville träna. Men vi hamnade så perfekt att vi kom mellan alla, vi hade för det mesta hela planen för oss själva. Vi tränade lite passivitet, fick lite störning en kort stund av andra som tränade, tränade lite stadga ``stanna kvar´´, lite linförighet och tillslut fick han välja vad han tycker är roligast och det är ju snurr, spinn, fjärr, höger och vänster tass och buga. Och så fick dom busa en massa. Jag tycker allt att det blev en lyckad träning, ett bra förstaintryck för herrn.
 
Rocky, älskade Rocky. Han är ingen vinterhund han! Han har vaknat nu och det märks tydligt. Jisses vad han levererade! Fria följet, mm mm mmmm! Vilket driv, jag älskar det. Allt som behövs på den hunden är värme, sen ger han 110%. Han älskar att träna! Det är såå kul! Vi var inte superseriösa så här första träningspasset ute för i år. Så vi fokuserade på att ha så kul som möjligt och därför blev det lite inslag av slalom, snurr och annat skoj i fria följet. Ja, lydnadsfolket som stod och tittade på dom måste skrattat åt oss. Haha. Jaja, vi hade superkul iaf och vi avslutade det hela med lite fika till matte och ett köttstycke till grabbarna. Där satt vi bra ute i solen!
 
När vi satt där i solen och njöt så slog det mig att Tex har ändrat sig bra mycket i både kropp och mentalt nu de senaste veckorna. Eller ja, bara på några dagar ser jag en stor förändring på kroppen. Jag tycker han har biffat sig. På något vis så ser han ut att ha en fyrkantig kompakt kropp med passande kroppsdelar ist för en långsmal, ojämn och tunn unghundskropp. Jag tycker att hans tunna långa ben har blivit grova och fina och inte alls sådär opassande långa som dom varit. Iom att han nu fått betydligt mer mat en tid så har jag äntligen fått upp honom i hullet också. Det ser dessutom ut som att han fått lite mer muskler och även bräddat sig i bogen. Han är grymt snygg nu, precis så här jag vill ha honom. Hoppas verkligen han behåller detta till utställningen om en månad. Han är så snygg!
Det bästa av allt, även han är tillbaka i sitt rätta jag. Rädsla och stressen är borta. Även om jag vet att spökena kan komma tillbaka. Men just nu är han precis sådär underbar som han alltid varit.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback