Nytt i träningen

 
Även om matte börjar krya på sig lite nu så har lilla valpen mer och mer energi att göra av med. Nu tycker ja att han är riktigt duktig som anpassat sig till situationen väldigt bra. Husse har rastat dom och jag gör så gott jag kan nu när jag är på bättringsvägen. 
 
Igår kom det upp lite bilder och film i en grupp på facebook som gav mig lite inspiration. Och Tex behöver tänka lite så vi satte oss ner och tränade lite på golvet igår. Jag märkte snabbt att det jag tänkt träna inte skulle gå då han hade på tok för mycket myror i brallan den där lille. Men jag fick in en lyckoträff och sen kunde hunden ``Buga´´ som jag skrev om i tidigare inlägg. 
 
Vi fortsatte att träna lite smått under kvällen, även på balansbollen och kom faktiskt till ro att börja träna på ``Hakan i backen´´! Riktigt så långt kom vi ju inte, små små steg och än så länge nöjer jag mig med att han bara sänker huvudet. Avslutade igår när han gjorde en finfin tydlig sänkning. Så idag var jag ju så nyfiken på hur mycket som han kommer ihåg.
 
Och mycket riktigt, efter gårdagens shapingträning så gjorde han alla möjliga konster till en början. Haha. Riktigt kul att se. Så det var bara för mig att välja inriktning. Han kom både ihåg hur man sänkte huvudet och hur man buga. Underbart duktig hund det där! Jag älskar hans arbetsvilja.
 
Till avslutning tog jag fram lite leksaker. Våran favoritboll, nätbollen tycker vi båda om. Tex verkar ha förstått det där att om han lämnar bollen till matte så kastar hon igen. Det trodde jag inte skulle gå med denna lilla hund, han som i början vaktade sina saker för allt och alla och bara stack med sakerna när vi skulle ta dom. Men nu lämnar han ifrån sig dom med glädje över att få mer. Duktig hund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback