Nytt i garderoben

För en tid sen fick jag för mig att jag ville lära mig att sticka. Jag kan ju grunderna men iom att jag är vänsterhänt så är det svårt att hitta någon som kan lära mig. Jag hittade något jag ville göra och självklart valde jag ett plagg till Rocky. Men vartefter jag kom i mallen så insåg jag att detta kanske var lite för svårt. Jag han alltså inte ens börja sticka plagget utan bara i träningen innan så insåg jag att detta var på tok för svårt för de kunskaper jag har. 
I samma veva som jag var hemma hos svärfar och hans fru så nämnde jag detta för henne. Vi pratar rätt mycket pyssel hon och jag. Och det hela slutade med att arbetet gick över i hennes händer. Idag fick jag ett meddelande att plagget var klart. Fick dessa bilder. Åhh så fint det blev!!! Inser att det här hade jag aldrig lyckats med. Så ett stort tack till Monica som ville hjälpa mig med denna. På lördag ska jag upp till dom och träna igen. Då ska han få testa den. Spännande, den är såå fiiin :D



 

Kommentarer
Sandra

Väldigt fin ! Blir kul att se bild på honom sen när han testar den =)

Svar: Det ska bli jättekul att testa den på lördag. Hoppas verkligen den passar :D
Sandra

2015-01-19 @ 20:03:38 | http://livetsomlukas.wordpress.com
Roxanne

Åh, jag har ju letat ihjäl mig efter någon som vill sticka en tröja till min Doris eftersom inga man köper färdiga passar hennes mått.

Hon är inte intresserad av att sticka en till, mot betalning såklart? :)

Svar: Hej, nej tyvärr. Hon tar inte emot beställningar
Sandra

2015-01-19 @ 20:09:52 | http://www.roxanneshundvardag.se
Roxanne

Åh vad synd :( Det är precis en sån jag vill ha, men hittar som sagt ingen som vill sticka en måttbeställd och inga man köper passar :(

Svar: Hoppas du hittar någon som kan göra en till dig och din hund. Håller med om att det är svårt, men har du ingen vän som kan sticka?
Sandra

2015-01-24 @ 21:29:48 | http://www.roxanneshundvardag.se
Roxanne

Tack! :)

Nej, tyvärr så känner jag ingen som stickar (i alla fall inte som är bra på det haha) :/

Och den enda jag hittade som gjorde på beställning var en som skänkte hälften av pengarna till en organisation jag inte överhuvudtaget vill bidra med pengar till :P Men jag ska leta vidare! :)

2015-01-24 @ 23:59:04 | http://www.roxanneshundvardag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback