My Dog 2015 - Resultat

Villken fantastisk dag det har varit! Bilen gick kl 03.00 i morse och vid 07.20 knallade vi in på My Dog i Göteborg. Det blev en lång men en väldigt glädjefylld dag. Förra veckan fick jag beskedet att Tex uppfödare inte kunde komma, och sen dess har vi försökt få någon att ta med hunden hon skulle ställa upp till mässan så jag kunde ställa honom. Men vi lyckades inte! Nu blev hon bättre och orkade av att köra vägen upp för att överlåta allt till mig. Maltutuli Love Generation ``Zack´´ hamnade i mina händer.
 
Millenhoff Buffalo Trace ``Texas´´ var först ut i valpklass, hans sista! Man lär så länge man lever och den här gången gjorde dommaren något jag inte var van vid och jag klantade mig riktigt ordentligt. Men det gick vägen iaf och han plockade ett 1:a pris, HP och BIM.
Zack och jag har fått springa många vändor idag. Han gick vidare till stora BIS-finalen där han placerade sig i topp 8. Han kammade hem ett 1 a pris, exellent med CK, BIR veteran och topp 8 BIS 
Himla häftig känsla det där! Men då förstod jag inte vad som hände. Jag är ju trots allt väldigt ny på detta så det var inte förän allt var över när Sara kom springande efter mig och berättade allt. Hon berättade att det tydligen inte är vanligt med dvärgpinscher i stora finalerna och ägaren berättar att han aldrig kommit så långt tidigare. Riktigt kul verkligen!


Texas kritik
``8 månader han valp, mkt tilltalande typ och storlek. Välformat huvud med mörka ögon, välburna öron, bra kropp för sin ålder, något underställd bak såväl stående som gående, bra färger´´


Jag är otroligt tacksam över att jag fick förtroendet att ställa honom. Och tackar Sara för all hjälp du gett till mig. Det här är så kul och min blodade tand är ju inte direkt mindre efter denna dagen. Vi har redan planer inför framtiden för både Tex och Zack! 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Erika

Kul att det gick så bra :)

2015-01-06 @ 14:20:18 | http://erikapettersson.webblogg.se
sandra

Kul med en lyckad dag =)
vad var det domaren gjorde som du inte var van vid ? =)

2015-01-06 @ 15:03:21 | http://livetsomlukas.wordpress.com
Hanna

Grattis, vad roligt att få förtroende! :)

Svar: Tack :) Ja det känns så kul
Sandra

2015-01-06 @ 15:27:55 | http://jaxination.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback