Idag är ingen vanlig dag...

...för idag är det Texas 9-månadersdag! Hurra hurra hurra!
Så nu blir det ingen mer valpklass för den här lilla herren. Nu är det juniorklass som gäller framöver.
Vart tog min lilla lilla valp vägen som jag hade i sommras?!
 
Matte känner sig bättre och i morgon blir det jobb igen. Därför har vi tagit oss en liten promenad idag för att sparka igång kroppen lite. Det var skönt att få komma ut lite! 
 
Han är så otroligt rolig hund att jobba med. Vi har fortsatt våran träning lite och vilken energi, vilken vilja till att jobba. Jag älskar det! Fortsatte träningen ``välj själv´´ Alltså att han fick välja själv vad han ville göra. Det bjöds på fina lägganden, snurr, tass, buga, hakan i golvet och dessutom något som fick mig att tappa hakan. Ett klockrent ``Upp´´, alltså från liggande till sitt med ett litet skutt med frambenen. Hihi. Duktig vovve! :D
 
Har för övrigt även hittat mattan jag letat så länge efter. Idag fann jag den och klippte direkt isär den för lite träning. Vilken skillnad! Nu halkar han inte lika lätt och kan därför hålla kvar positionen. Utan mattan halkar han även i sitt! Han åker baklänges.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback