Hundens hus träning

Vilken välbehövlig kväll! Den här kvällen behövde både vi. Bara Rocky och jag, lite egentid! Ikväll åkte vi in till Hundens Hus i Norrköping och tränade lite. Det var lite prova på saker och vi hamnade såklart genast vid stationen med sök! 
Det visade sig att hon som höll i den stationen är matte till en av grabbarnas rumsgranne på dagis. Lite kul! Hon visade lite och använde sig av glasburkar med en doft i. Precis så som jag försökt med tidigare. Men jag har verkligen fastnat! Jag vet inte hur jag ska få Rocky att förstå vad jag är ute efter. Han har näsan och drivet, men på något sett kan vi inte få ihop det. Problemet visade sig även under träningen och vi höll på en bra stund. Fick byta tekniker och testa oss fram. Men tillslut fick vi till en någolunda fin förståelse där han verkligen visade vilken burk det faktiskt var. Hans markering är buga! Jättekul verkligen, nu vet jag hur jag ska göra...hoppas jag! Burkarna var suveräna och fick mycket fina tips jag tänker gå vidare med. Nu blir det att inhandla burkar!
 
Det blev även några rundor rally. Det är ju som så att några fått för sig att jag ska debutera rallylydnad i år. Kul tycker jag. Men efter idag vet jag precis vad vi behöver träna mer på! STÖRNING! Men även där fick vi till fina rundor.
 
Rocky låg helt slut i bilen på väg hem. På tok för sent blev det också, jag som tänkt komma i säng tidigt idag. För inatt bär det av mot Göteborg och My Dog :D

Kommentarer
sandra

Super kul att du kom och jag har även här hemma en super trött kille. hehe =)

lycka till på My Dog

2015-01-04 @ 19:45:10 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback