En bra start på 2015

År 2015 kunde inte ha börjat på ett bättre sätt än det har gjort! Under förmiddagen packade vi in oss i bilen och styrde mot svärfar och hans fru. Monica och jag planerade en dag i skogen med personsök. Det är ju så skoj! Och det vet jag att Rocky tycker också, han har fått testa på detta några gånger nu och han älskar det verkligen. För Texas var det dock första gången. Är så glad att vi fått varmare väder och att snön inte ligger kvar för Rockys skull även om jag älskar snö själv. Men Rocky kan göra så mycket mer utan snö och kyla. 
 
Det var ju trots allt bra länge sen vi tränade detta så jag bad Monica att friska upp honom lite och göra det lätt för honom. Det hade ju inte behövts! Han for iväg klockrent och hittade henne utan problem alla gånger. Det märks att han riktigt jobbar och tycker det är kul. Vid ett tillfälle sprang han förbi henne med bara några meter. När han jobbar som bäst så tittar han inte, han går bara på näsa därav varför han sprang förbi henne. Men sen fick han upp vittringen igen och hittade henne. Det var på lite mer öppet och blåsigt ställe. Personspår och sök är verkligen Rockys grej!
 
Tex fick testa på detta för första gången. Han grejade det fint även han. Men han har såå mycket energi den där lille nu att han lätt tappar koncentrationen. Men han hittade Monica finfint även han. 
 
 
Monica vet ju om att jag syr och pysslar mycket. Hon tyckte att jag behövde lite tyg eftersom hon ville bli av med det. Nu har det hamnat i min tyghylla. Hehe, nu kan jag sy massa. Det lär räcka ett tag :P
Första projektet ska sys redan i helgen. Det ska bli ett överdrag till deras bur. Ett överdrag som kan hålla värmen på vintern så jag slipper hålla på med alla dessa filtar över buren som jag har nu. Men även som insynsskydd på utställningar så dom slipper bli uppstressade över förbipasserande eller närgångna hundar. Det fanns mycket kul i de två sopsäckar med tyg jag fick.
Tack än en gång Monica! 
 

Kommentarer
Anonym

Å va snällt med lite tyger =)

nu vet jag inte hur du tänkt göra överdraget men ett tips är att göra som en "mössa" med 4 sidor som du trär över buren där ena sidan går att rulla upp (sitter fast med kardborre typ) så du kan får helt instängt eller med en sidan öppen för spaning

2015-01-02 @ 12:28:51 | http://livetsomlukas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback