Trötta hundar

Igår kom vi ner till husvagnen, så skönt att vara här igen. Hade planerat att denna helg skulle vi ha en riktig hundhelg. Och jovisst blev det så! Dagen började med en riktigt ordentligt långpromenad från campingen och in till centrala Västervik. Långpromenad med inslag av dog parkour, miljöträning och passivitetsträning. Helt otroligt väder har vi haft också, kunde gå större delen av promenaden i endast T-shirt, sol och blå himmel. Och varmt blev det, jag och gå med musik i öronen. Ja, ibland går det lite fort!
Efter nästan 2 timmar så kom vi hem igen, då hade vi gått runt milen. Min stegräknare ville inte riktigt vara med idag men något åt det hållet blev det. 
Tex hade fortfarande energi kvar. Medans jag och Rocky njöt av vårsolen så höll Tex på och rulla sig nöjt och lekte med sina leksaker i minst en timma till innan jag sen gick till vår husvagn och skulle göra något. Båda hundarna störtade i bädden och slockande direkt! Rocky med sitt älskade täcke Back on Track och med en Texas över sig.
Jag kände att Nää, jag vill köra slut på Tex denna helg. Jag anser att det är nyttigt att köra slut på dom helt lite då och då. Tex har varit lite understimulerad nu ett tag så det var på tiden. Nu kommer mina hundar ALLTID ha mer att ge men det är Dvärgpinscher det. Dom älskar träning, så är det!
Tex fick därför börja träna in något nytt. Jag känner lite att vi ska gå kurs om mindre än en månad och det kan vara bra om han vet vad en Apportbock är för något. Så idag har han fått lära känna bocken. Långt kvar men et är en början. Just det här momentet vet jag inte riktigt hur jag går vidare med så jag kommer nog inte utveckla det mer än så här till en början. Det får kursledare hjälpa till med. 

Jag har alltså klickat in att han ska ha den i munnen. Han tycker det är lite obehagligt med denn atunga och hårda kloss, men han gjorde det. Tyvärr insåg matte alldeles för sent att hunden var övertrött och orkade inte träna mer. Jag fick till ett sista klockrent gripande och sen var det nog för idag. Tex har varit jätteduktig trots att han både till utseende och sätt är väldig valpig fortfarande. 

Jag är så otroligt nyfiken på hur denna lilla krabat kommer utveckla sig och se ut när han blir stor. Mattes lilla valp <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback