En här och en där

På Kistamässan under långfredagen knackade det på min rygg flera gånger. En av gångerna när jag då vände mig om så stod grabbarnas dagisfröken där. Gissa om Tex blev glad! Ojojoj, hela han utstrålade en enorm lycka över att få se henne igen. Vi pratade en liten stund och kom tillslut fram till att Tex skulle kunna få testa på att vara på dagis ensam över en förmiddag. 
Det har han idag fått göra! Tanken var att jag skulle hämta honom på lunchen, men så blev det inte. Tex hade skött sig så bra och även hittat lite nya och gamla vänner som han lekt massor med, så han ville vara kvar. Så, ja, Tex har idag varit ensam en hel dag på dagis utan Rockybus. Rocky har fått umgås med mig och det var såå mysigt. Bara han och jag, det var länge sen. Välbehövligt för oss alla tror jag med! Välbehövligt för både mig och Rocky att få lite tid bara han och jag, det är mycket Texas annars. Och bra för Tex att vara själv, stå på egna ben. 
Tror att jag ska gå vidare med det här även efter att allt är som vanligt igen och båda är tillbaka på dagis. Tror inte det ska bli några problem, har bara fått positiva ord på jobbet. Tror det är bra för oss alla att göra så här lite då och då.
Det är två nöjda och glada hundar jag har här hemma i kväll. Jag bara älskar att se dom såhär. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback