Månadshandlat till djuren


Nu har det gått en månad sen vi började månadshandla till djuren. Och jag måste säga att det har gått riktigt bra! Har sluppit alla dyra resor fram och tillbaka till djuraffären så fort någon inte har mat, även de här sakerna man hittar som kanske inte behövs men slinker ner i korgen iaf. 

Förra månaden köpte jag för 489 kr till 2 hundar och 1 katt. 8 korvar till Rocky, 8 korvar till Texas, och tre påsar mat till Zezzan. Och 6 nötrevben på det.
 
Nu har jag sett hur mycket som går åt. Texas klarade sig precis, Rocky fick 2 korvar över och katten blev utan mat två dagar innan.
Allt som fanns kvar när jag inhandlade förra månaden hamnade i ``Nödlådan´´ Så helt utan blev hon inte!
Revbenen tog slut på tok för fort!
 
Idag blev det 6 korvar till Rocky, de andra två som fanns kvar åker ut i andra frysen till nödlådan. Texas fick 8 korvar igen och katten fick 4 påsar mat ist för 3. Men största ändringen blev revbenen, vågen slutade på hela 1,8 kg! Nu har dom så dom klarar sig, och några grisöron köptes också. Även grisknorrar och färs fick killarna.
Sen fick Rocky sin efterlängtade Glucosamin. Nu hoppas vi den gör lika stor nytta som sist!

832 kr slutade summan på sammanlagt. 

Och summan på månadshandlingen till oss människor var inte billig den! Men nu har även vi mat för en månad framöver. Fullt i skåpen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback