Känslan: Det här kommer bli mycket bra


När man har den där känslan ``Det här kommer bli så bra´´ och inte kan sluta le och titta på honom. Jag tror så otroligt mycket på denna hund! Älskade Tex!

Ikväll har vi varit på ytterligare en träningkväll med ``Utställnings Sara´´. Jag kan tala om att vi inte längre kan gå i hans takt. JÄKLAR vad den lilla kan springa. Matte fick allt springa på hon med, och inte lite heller!
Han laddar något otroligt och är verkligen jättefin. Uppställningen måste vi jobba på, han är fortfarande lite ostadig och vi får inte riktigt till det. Antingen halkar han eller också fryser han. Måste köpa matta snart att hålls på. Så vi kan träna på riktigt.
 
Men Sara tror på oss och jag litar på henne. Jag är så nyfiken på hur det kommer att gå i Växjö. För nu är det bara en vecka kvar!!
Kändes extra verkligt härom dagen när nummerlappen kom! Snart bär det äntligen av!

Kommentarer
sandra

Jag har en såndär rulle från rusta med antiglidmatta,
man köper en rulle och klipper till egna bitar att ha under sina mattor som lider på golvet. Perfekt för då kan man klippa bitar som gör att hunden måste stå inom ett visst område och perfekt att lägga på bordet och träna på hantering på bord

Svar: Åhh du menar att klippa ``tasstora´´ bitar som gör att hunden måste placera tassarna just DÄR. Tack för tipset :D
Sandra

2014-10-23 @ 18:49:22 | http://livetsomlukas.wordpress.com
Erika Pettersson

Håller hon sa i träning inför utställning!? :D
Jag ska ev ställa ut Zeke i framtiden uppfödaren vill de, men har noll koll på hut man tränar, hur dom ska stå så väldigt nytt för mig men vore kul o testa. :)

Svar: Förstår tyvärr inte din fråga. Hon hjälper mig och Texas, det 'är jag som ställer honom. Hon hjälper mig hur jag ska göra då jag också är ny inom ämnet. :)
Sandra

2014-10-24 @ 08:45:41 | http://erikapettersson.webblogg.se/
Erika Pettersson

Menar om hon håller i träningar för såna som vill lära sig inför utställning? :)

Försökt kolla runt efter olika träningar

Svar: Nej hon håller inga kurser. Hon hjälper mig bara lite :)
Sandra

2014-10-25 @ 20:58:27 | http://erikapettersson.webblogg.se/
Erika Pettersson

Okej :)

2014-10-26 @ 07:52:24 | http://erikapettersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback