Vilken känsla!

 
Den där hunden!! Wow
Nu har vi haft uppehåll med lydnadsträningen en bra stund. Vi har gjort annat men också haft vilodagar nu de senaste dagarna. Tråkigt tycket Tex men det är nyttit! Vi har alltså inte tränat alls i några dagar. Någon gång måste man ta det lugnt också. 
Men idag kände jag att det var dags att träna igen. 
 
Den hunden, DEN känslan, Wow! Han levererade fin följsamhet, fina sättanden vid min sida, ögonkontakten var finfin och positionen var helt ok. Han kunde hamna lite framför i högersvängarna, misstänker att det har med mig att göra då jag kommit på att jag är för snabb, idag tog jag det dock mycket lugnare. I vänstersvängarna var han riktigt snabb på att följa med och sackade inte efter alls. Han höll sin position bäst i vänstersvängarna faktiskt. 
 
Nu vill jag träna mer, men klokast vore nog att vänta. Den känslan han gav mig idag, den vill jag ha fler gånger. Den var underbar. Åh vad duktig hund jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback